NewYork City, day 1 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu NewYork City, day 1 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

NewYork City, day 1

Door: Richard en Gemma

Blijf op de hoogte en volg Gemma

04 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

4th of July! Dus een feestdag in New York met vuurwerk aan het einde van de avond. Om 8 uur aan een doehetzelf karig ontbijt en rond 9.15 zijn we gaan lopen naar de financial district met als main doel een bezoek aan Ground Zero.

Erg indrukwekkend maar helaas was het memorial centre nog niet open. Gevoelsmatig dacht ik dat de scene en de gebouwen veel groter zouden zijn maar dat valt me echt mee, ook de loopafstanden zjn minder groot dan verwacht, vanaf ons hotel binnen het uur rustig wandelend om naar het financial district te komen.

op de terugweg via China Town gelopen, wel leuk en "geurig..." maar zeker niet vergelijkbaar met ons eerdere bezoek aan China Town in San Francisco.

Verder erg warm geweest vandaag en we waren blij om in ons "koele" hotel een lekker biertje etc te nuttigen :)

Vanavond na zonsondergang zou er vuurwerk worden vertoond aan de Hudson rivier, dus we zijn westwaarts gelopen en uiteindelijk bij een Italiaans restaurant gegeten (I Tre Merli Bistro), niet zo goedkoop maar een erg leuke ambiance waar we heerlijk gegeten hebben, veel beter dan gisteren...

En daarna al vroeg naar De Hudson want ons was verteld dat de politie de zaak zou afsluiten na een bepaalde tijd. Heb ik overigens niet van gemerkt. Wij waren er om ca 19.30, het vuurwerk begin om 21.30 en ik denk dat je rustig om 20.30 had kunnen arriveren. Maar het was een indrukwekkend vuurwerk dat ook regionaal op TV te zien was.

Na het vuurwerk met honderden anderen terug oostwaarts de stad in bij pak hem beet 25 graden. Bij het hotel aangekomen kwamen we nog net de hotel ober tegen die de hotelbar aan het afsluiten was. Hij adviseerde een kroeg in de buurt (Pour George) waar ik het beste biertje sinds tijden heb genoten (heerlijk koele ruimte!) en waar we ook het vuurwerk op grote schermen nog eens terug konden zien...

Rond 23.30 terug naar Hotel en maffen na het maken van dit verslag :)

• 06 Juli 2012 - 21:36

John:

Hey!! ik zie wel dat je er erg van geniet dat is leuk om te horen en wel erg mooie foto's al vond het wel erg leuk het sms je uit de USA dat julie goed waren aangekomen
    Gemma vond je het niet eng met de lift zo hoog te gaan? en dat in 43 seconden
    hier ook erg warm weer 28 tot 30 graden maar erg vochtig en benauwd weer hier en daar flinke tot zware buien en onweer bij utrecht bliksem inslag en geen treinverkeer en ook bij de bommelerwaard problemen bij inslag maar verder gaat alles goed hier in holland
    groeten en maak er wat van in de USA
    tot snel
    je broer,