Stowe VT - Reisverslag uit Stowe, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Stowe VT - Reisverslag uit Stowe, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Stowe VT

Door: Richard en Gemma

Blijf op de hoogte en volg Gemma

10 Juli 2012 | Verenigde Staten, Stowe

Vanmorgen wat later ontbeten (9 uur) omdat we maar een korte rit hebben van ca 3 uur. Een waitress was zo vriendelijk om een foto te maken.

UPDATE Richard heeft weer eens insektenbeten opgelopen, dit maal op zijn oren die redelijk gezwollen zijn geraakt. Vanmorgen dus maar een tube anti-ontsteking zalf meegenomen van de hotel shop...

Na het eten en ietwat langer uitchecken dan normaal zijn we nog even bij de locale bloemenwinkel en een puzzle shop geweest (web adres meegenomen Ineke) met een groot skala aan puzzles.

Daarna zijn we via de autoweg op weg gegaan naar Vermont, een erg mooie route door de bergen met een klein stukje via de snelweg. Onderweg bij Applebees nog wat gedronken en getoiletteerd, daarna doorgereden naar Vermont.

De plaats is veel minder groot dan gedacht. Het schijnt hier in de winter zo'n 2,5 graden onder nul gemiddeld te zijn met minimaal 1,5 meter sneeuw. Onderweg dus ook veel snowmobile shops e.d. gezien en de ski rental ligt tegenover ons resort.

Het resort zelf bestaat uit een groter aantal huizen blokjes, soort van vakantie huisjes en er is van alles op het gebied van baden, massage en tal van buiten activiteiten. Al met al ziet het er goed uit, zo ook onze kamers.

Na aankomst, inchecken en eerste verkenning zijn we aan de overkant wat kleins gaan eten en drinken. Daarna bij de locale super wijn en bier wezen halan voor de avond, zo kan Marcella ook nog een wijntje nuttigen want tot nu toe was de enige uitzondering daarop ons hotel te NewYork.

Kennelijk is er een meeting van oude auto eigenaren in Stowe want er reden diverse zeer oude wagens rond welke op stoom werden aangedreven, leuk stukje oude techniek en ze zien er uit alsof ze zo van de fabriek af komen.

In de namiddag wat zitten relaxen onder een prieeltje nabij een visvijvertje met kikkers. Er kwam zowaar een eekhoorntje voorbij die ik snel op de foto heb gezet met de tablet.

In de avond zijn we gaan eten bij de grill aan de overkant waar het verrassend goed eten was begeleid door goede muziek uit de 70th :)

Morgen hebben we maar een korte rit voor de boeg naar Lake Placid waarbij wel een ferry over Lake Champlain is inbegrepen. Dat is de laatste stop voor de Niagra Falls.

Zo en dan nu verder aan de neut :)

Wordt vervolgd...

• 11 Juli 2012 - 05:07

Renske Betten.:

Dag lieve mensen. Ik zit thuis voordat ik naar mijn werk ga lekker te genieten van jullie reisverhalen en de prachtige foto's! Veel plezier nog en tot gauw.

• 11 Juli 2012 - 09:06

John:

hey! genieters hier weer een berichtje uit nederland die foto's zien er wel geweldig uit die zullen straks wel super mooi zijn op je nieuwe flat screen hi hi hi
    maar nu maar even wat aandacht voor je oor ze moeten jou wel hebben en nu je oor te pakken is niet zo leuk maar hoop dat het met de zalf wat beter gaat mischien is een imkerpak een optie maar ja ga daar maar eens mee over straat (geintje!)
    hier gaat alles zo zijn gangetje alleen het weer zit wel wat tegen bij jullie strak blauwe lucht en hier een strak grijze lucht en wat regen.
    verder groetjes vanuit nederland van iedereen maar ik kan niet al die 15 miljoen bij naam en hou het er maar bij ëën John

• 11 Juli 2012 - 14:49

Marlies:

Hello luitjes!!
    Lees nu voor het eerst jullie reisdagboek. Wat zijn jullie een geweldige trip aan het maken, zeg!!!!! Ik ben gewoon jaloers, op de goeie manier natuurlijk. Wat veel mooie dingen om te zien, en wat een mooi weer. Die oude auto's zijn idd erg leuk, en dat oude hotel in Jackson (?)... Ik wil òòk! Heel veel plezier nog en tot later

• 11 Juli 2012 - 16:53

Caroline Wiersma:

he gem, in stowe woonden toch ook de familie von trapp? (sound of music).
    heb je daar nog iets van gezien?
    lekker weer daar, tenminste op de foto's. nog veel plezier!