Niagra Falls, The Visit - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Niagra Falls, The Visit - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Niagra Falls, The Visit

Door: Richard en Gemma

Blijf op de hoogte en volg Gemma

13 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Eerst even de huishoudelijke medelingen, zowel Richard's Oren als zijn telefoon doen het weer gewoon...

Vandaag dan eindelijk de dag der dagen, The Niagra Falls Visit. Speciaal voor Julia ook wat video's toegevoegd, de laatste is in tergenstelling tot het charmante commentaar van de camera-vrouw geheel borrelvrij gemaakt :)

Na het normale ochtendritueel, wakker worden, douchen, (roken), ontbijten en spullen pakken zijn we on foot naar de falls gelopen via de Main Street, zo'n 2km dus dat viel mee in vergelijking tot b.v. NewYork.

Het eerste uitzicht overtrof onze verwachtingen al, wat een geweld al dat water dat de diepte (50m) instort. Wij bekijken beide falls vanaf de Canadese zijde, daarbij zijn zowel de US als de Horse Shoe (Canada) versie zeer goed zichtbaar en met een strak blauwe lucht krijg je een plaatje van een plaatje wanneer je foto's maakt.

UPDATE UPDATE UPDATE
Gisteren kon ik het verhaal niet afmaken omdat deze site in onderhoud was. Hieronder de het vervolg. Het einde maak ik later.

Als eerste zijn we het hogerop gaan zoeken in de Skylon Tower, zo'n 150m boven het maaiveld en van daaraf heb je het beste overzicht over het gehele gebeuren. De Water Falls, tussen Lake Erie en Lake Ontario, zijn prima zichtbaar en ook de diverse boten van "The Maid of the Mist" zijn goed te volgen. Je hebt ook een mooi uitzicht op de rainbow bride die de VS met Canada vebindt (hierover kwamen we gisteren aan, de oversteek inclusief de grensovergang duurde voor ons 1 uur...)

Ik heb zowel foto's als een paar mini video's van beide watervallen gemaakt vanaf deze toren. Wat een Uitzicht, zeker een aanrader als je ooit hier naar toe gaat. Terug beneden zijn we eerst een bakkie koffie wezen halen (ja bij *bucks) "om bij te komen" :)

Na de toren zijn we verder naar beneden naar de boulevard gelopen, er zijn diverse niveau's namelijk, deze weg is nog steeds zo'n 50 meter boven het water. Je blijft fotograferen, telkens zie je weer wat anders en grijp je naar de camera. Met de zon erbij zie je regelmatig een regenboog hangen boven het water, die zie je zelfs terug op de foto's en video's, al dan niet met boot ingevangen in de regenboog, erug gaaf!

Uiteindelijk kwamen we bij de kassa's van de boot trip "Maid of the Mist" waar we vrij snel onze vouchers (eerder bestelde reserveringen) konden omruilen voor tickets en daarna konden we dus naar beneden doorlopen tot de lift die ons snel naar het waterniveau bracht waar de boot al lag te wachten, maar eerst nog even een plas/rook-pauze ingelast, daarna zijn we doorgelopen en kregen we onze "fraaie" blauwe plastic regenjasjes aangeboden, niet voor niets naar later bleek want het opstuivende water bij de watervallen zijn vergelijkbaar met een forse regenbui...

We zijn op het benedendek aan de achterzijde blijven staan, omdat we al gezien hadden dat de boot ook zou keren bij The Horse Shoe Fall en we dan dus een prachtig uitzicht zouden hebben, nou eigenlijk meer een prachtig doelwit voor al dat opspattende water :)

Erg veel foto's gemaakt vanaf de boot, eerst kwamen we langs de VS waterval, een rechte streep van water dat naar bededen dondert (sorry...) en daarna voeren we door naar de CAN versie, The Horse Shoe Falls, een hoefijzervormige waterval, waar de boot best wel close naderbij voer en waar we dus inderdaad bestoven werden door de Mist van de Maid...

Wat een geweld! Dat is denk ik de eerste herinnering die me bij zal blijven als ik hier aan terug zal denken later. In het niets vergelijkbaar met welke waterval dan ook die ik eerder in Europa of waar ook ter wereld heb gezien (tot nu toe :) ), de Krimmler Wasserfälle lijkt hier in totaal niet op, niet de hoogte maar de breedte en de hoeveelheid water is wat ZO indrukwekkend is, zo'n slordige 160.000 kubieke meter per minuut!

Na terugkomst hebben we wat gegeten, jawel bier/cola/water en hotdogs bij een live gitarist die de mensen probeerden te verleiden om naar meer shops en activiteiten te gaan, lekker Noord-Amerikaans denk ik dan, en jawel de CD's kon je in de shops kopen :)

Nadat we bijgekomen waren zijn we de gehele Niagra Promenade weer teruggelopen naar de laatste activiteit van vandaag "Niagra behind the Falls", dit evenement geeft toegang tot een gang achter de Horseshoe Falls, je kunt dus de waterval vanaf de achterzijde bekijken. Wat zie je dan? Nou gewoon een muur van water die naar beneden stroomt :). Voor dat je de gang in gaat kan je vlak bij de rand van de waterval kijken, erg ondiep maar zeer snel stromend water dat je dan over de rand ziet gaan. Tuurlijk hadden we hier weer een plastic regenjas gekregen, geel deze keer dus geen type smurf Julia :)

Vanuit de uitgang zijn we direct naar een vertikaal treintje gegaan die ons lekker omhoog heeft gebracht, we hadden al genoeg gelopen...

Halverwege zijn de kids al vast naar het hotel gelopen en wij zijn nog even een (lekkere en locale) borrel en wat bier gaan halen.

Terug in het hotel aan de uienringen met Bier en Wijn (ja Marcella mag in Canada WEL aan de alcohol :) ). In de avond nog lekker gegeten en tijdens het maken van dit verslag ging deze site onderuit waardoor jullie helaas even moesten wachten op dit verhaal...

En dan nu het verhaal van vandaag :)

• 14 Juli 2012 - 09:08

Renske Betten.:

Wat een prachtige foto's en wat een leuke video's. Wat is het gezegde? Hoe ouder, hoe gekker!!!!!! Het schiet al weer op voor jullie, maar geniet er nog even van. Wij genieten vanuit een nat Nederland met volle teugen mee!

• 14 Juli 2012 - 09:13

Van Julia:

ik vond het er leuk uit zien
    julie leken met die bleuwe hesjes net smrfen
    groeten Julia

• 14 Juli 2012 - 10:42

John:

Hey! allemaal Gelukkig voor Richards oor en telefoon moet wel erg goede zalf zijn dat ook je telefoon het weer doet wel weer erg mooie foto's en de filmpjes zijn wel leuk om te zien en zeker die, en waar julia gelijk in heb de drie smurfen in het midden bril smurf links kijk smurf en rechts ik kijk toch lekker niet smurf en op foto 7 een hele boot vol met smurfen al die fotos moet wel een echt mooi USA boek worden maar ja voor jullie gaat het opschieten maar nog niet aan denken hoor en geniet nog maar volop van alles en maak veel plezier groeten John

• 16 Februari 2013 - 17:50

Yvonne Kooij:

Hallo Gemma en fam. Had al enige tijd het papiertje liggen om jullie USA avontuur te bekijken van vorig jaar! Eindelijk is het ervan gekomen. Kon niet alle foto's laden door een probleem op de site, maar heb heel veel gezien incl. reisverslagen, waardoor ik kon concluderen dat jullie wel een heel prachtige reis hebben gemaakt. Dat walvissen-uitstapje lijkt me ook een hoogtepunt van de reis. Heb ze zelf wel eens zien migreren langs de kust van Baja californie. Heel indrukwekkend.
    Fijne herinneringen die je met je hele gezin meeneemt in de toekomst.

Hartelijke groeten van Yvonne (moeder Damiën)