1e reisdag, 23 Mei - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu 1e reisdag, 23 Mei - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

1e reisdag, 23 Mei

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Gemma

23 Mei 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Om 4:30 opgestaan, veel te vroeg...
Maar we zijn er klaar voor. America here we come!

We werden netjes op tijd opgehaald en afgeleverd door Annet met de nieuwe bus, wat een service! Mooi groot exemplaar trouwens, ideaal ook voor de paardentrailer denk ik.

Het is nu 4:30 NL tijd, de volgende dag, 24 uur later dus...

We hebben een probleemloze doch lange vlucht gemaakt naar de VS, ruim 10 uur vliegen en daarna nog eens 1 uur in de rij gestaan bij de douane, dat ze dat probleem nu nog niet hebben opgelost... In ons geval stonden er passagiers van 4 internationale vluchten te wachten en dan duurt het helaas wel even.

Mijn telefoon stond vol SMS- en email-berichten van de KLM dat er een bagagestuk niet was geladen en dat die nu via een andere route onderweg is naar ons. Inderdaad bleek mijn koffer er niet te zijn. Aan de lokale KLM balie doorgegeven waar wij verblijven en als het goed is wordt de koffer morgen na 16.00 in ons hotel afgeleverd, hoop ik...

Na de douane en bagageperikelen Richard snel even snel een sigaretje gedaan (ja sorry...) in een taxi gestapt die ons voor 60 USD bij hotel Beresford afleverde. Was wel een vriendelijke chauffeur die tal van tips heeft gegegeven. Het was best redelijk bewolkt maar hij vertelde dat dit nog zou oplossen vanmiddag en hij had gelijk, 2e helft van de middag was het strak bauw. Morgen wordt het nog beter zei hij...

Spullen snel gedumpt in de hotelkamer en als echte Hollanders direct weer naar buiten om naar de Painted Ladies (klassieke victoriaanse houten huizen, ook bekend van de TV serie Full House) te wandelen. Nee niet eerst water halen dus, beter volgende keer maar wel doen. Na 4km bergop lopen enigzins uitgedroogd bij Alamo Squire Park aangekomen. Is wel een fraai gezicht die huizen, jammer dat er moderne (flat)woningen naast staan.

Omdat we toch wel aardig dorstig geworden waren maar een koffietent ge-googled, bleek een blok verderop, alwaar we aan de Large Americano en Cappucino zijn gaan laven, heerlijk even bijkomen want de lange dag gaat toch niet in de koude kleren zitten. Het plan was om vervolgens naar de japanse theetuin te lopen in het Golden Gate Park maar omdat we toch best vermoeid waren stellen we dat uit tot de laatse dag in SFO.

En dus zijn we via een andere route terug naar Market street gelopen richting Union Square. Vroeger had je daar in een afgesloten zijstraat een aantal terasjes waar je in het laatse zonlicht nog wat kon eten en drinken doch die weg blijkt nu niet meer als zodaning in gebruik. Uiteindelijk zijn we rond een uur of 5 aanbeland in restaurant Sears waar we hebben genoten van een lekker koud tapbiertje. De starters en main dish waren echter veel te groot, wel lekker maar onmogelijk om op te eten.

Morgen gaan we proberen om een klassieke tramrit te maken richting The Warf alwaar we de gereserveerde fietsen gaan ophalen voor onze fietstocht over de Golden Gate Bridge naar Sausalito. Het is nu 20:00 uur, nog wat drinken en dan op tijd naar bed voor de welverdiende slaap (als dat gaat lukken...)

Groeten uit San Franscisco en tot morgen!

• 23 Mei 2015 - 14:25

John:

hey! al lekker opweg? ik wil julie een erg fijne tijd wensen de komende 3 weken en zal julie volgen hier en groeten uit den Dolder

• 24 Mei 2015 - 08:48

Ineke:

Duidelijk een lange dag die niet helemaal vlekkeloos verliep. Maar jullie zijn nu in Amerika, dus vanaf nu genieten!

• 24 Mei 2015 - 09:31

Roeland:

Hoi. net verslag gelezen . .wauw leuk hoor. Geniet ze en groet uit Addis Abeba.

• 24 Mei 2015 - 09:39

Riekje:

Hopelijk lekker slapen. En fris weer op! Genieten samen!!

• 24 Mei 2015 - 09:45

Riekje:

Vervelend van je koffer trouwens. Tjonge, hopelijk snel opgelost!!

• 24 Mei 2015 - 09:47

Henri Van Der Valk:

hoi Gemma en Richard .
    duidelijk een lange reis geweest . geniet er van en veel plezier daar , het is een mooi reis verslag .

groet uit Den Dolder

• 24 Mei 2015 - 17:17

Renske Betten:

Yes gelukt, nu kan ik tenminste jullie reisverslag lezen.
    Heel veel plezier en ik geniet mee van jullie reisverslag en foto's.
    Een bakje koffie doen wordt even wat moeilijker, haha!