Zondag 24 Mei - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Zondag 24 Mei - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Zondag 24 Mei

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Gemma

24 Mei 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo trouwe lezers!

Ik heb mijn koffer ontvangen, yes!!!

Nou er zijn weer een aantal zaken van de bucket list die kunnen worden geschrapt met als letterlijk hoogtepunt de fietstocht over The Golden Gate Bridge.

Na een welverdiende lange nacht slaap vanmorgen om 8 uur opgestaan en beneden in het hotel summier ontbeten. Wat kleine croissantjes, sapjes en koffie die de naam eigenlijk niet verdient...

Het plan was om een van de cable trams te nemen op Powell Street doch die kwamen telkens afgeladen vol langs. Begrijpelijk want het is ook voor de amerikanen een lang weekend met morgen een bank holiday (Memorial Day). We hebben nog een paar haltes lager geprobeerd doch fat change zoals ze hier zeggen. Aldus zijn we Powell maar gaan lopen, berg op en af naar Fisherman's Wharf alwaar we van een welverdiende Americano en Cappuccino hebben genoten.

Na de koffie zijn we naar onze bike rental shop in The Cannery gelopen waar we uiterst vriendelijk aan een paar sportieve fietsen met 24 versnellingen werden geholpen. Die versnellingen bleken ook wel nodig te zijn. Soms was het namelijk zo stijl dat we onderweg naar The Golden Gate Bridge zelfs moesten afstappen...

De tocht over de brug was nog een hele onderneming. In het begin langs the shore nog lekker vlak doch nabij de brug werd het steeds steiler. Bovendien stond er een aardig (koud) windje. Bij de brug aangekomen moesten we er onderdoor, fietsers moeten namelijk links en voetgangers rechts over de brug. Op de brug zelf stond een straffe wind en zo'n 70 meter boven het water was dat op de fiets goed te merken, toch Gemma?

Aan de overkant aangekomen ging het via een redelijk stijle afdaling onder de brug door naar Sausalito. De weg zelf heeft diverse uitzichtpunten waar we fraaie foto's hebben gemaakt. Toch jammer dat het nog wat mistig was maar gelukkig prikte het voorspelde zonnetje wat later toch door de wolken.

In Sausalito hebben we de fietsen geparkeerd nabij de Ferry die we later op de terugweg namen. Sausalito zelf is een pittoresk dorpje met veel leuke touristische winkeltjes. Op het achterterras van een locale pub hebben we van een verdiende lunch genoten; lekker biertje, cola en een club sandwich die we samen hebben gedeeld.

Na nog wat langs de winkels te hebben gelopen zijn we toch maar naar de ferry gegaan omdat we niet zeker wisten hoe laat die zou gaan en we moesten ook nog tickets kopen. Was maar goed dat we dat deden want er stond een gigantische rij fietsen te wachten waar we uiteindelijk ook een uur in hebben gestaan. De overtocht zelf deed ons even terug denken aan de walvis trip nabij Boston, in het zonnetje boven op het dek met de wind in de haren en genieten maar van het uitzicht!

Terug op Fisherman's Wharf de fietsen weer ingeleverd. Omdat het al na vijfen was zijn we uiteindelijk in de buurt een restaurantje ingedoken welke helaas te luidruchtig was waardoor we zijn opgestaan en een ander restaurant hebben opgezocht. Hier hebben we elk gekozen voor een petit Newyork Steak hoewel die niet echt petit was, maar wel met Franse frietjes erbij...

Uiteindelijk zijn we via een andere route door China Town teruggelopen naar ons hotel. onderweg nog even koffie gescoord en verderop nog wat te drinken voor op onze hotelkamer waar we moe maar voldaan zijn aangkomen.

Morgen gaan we wandelen naar Golden Gate Park alwaar ook een Japanese Garden is die we willen gaan bekijken. Wordt morgen weer vervolgd dus.

Doegggg!

• 25 Mei 2015 - 10:43

Renske Betten:

Hoi Gemma en Richard.
    Prachtige foto's!
    Wat zullen jullie genieten.
    Dat wordt wel een heel dik fotoalbum!
    Veel plezier.

• 25 Mei 2015 - 12:55

Henri Van Der Valk:

hoi Gemma en Richard

mooie foto,s ziet er gaaf uit , met die harde wind op de brug aan het fietsen , geniet er van , veel plezier daar

• 26 Mei 2015 - 21:07

Roeland:

Wauw lijkt me echt gave fiets trip over de brug.