SFO 25 Mei - Memorial Day - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu SFO 25 Mei - Memorial Day - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

SFO 25 Mei - Memorial Day

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Gemma

25 Mei 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag was het de laatste dag in San Francisco en het enige item uit de bucket list die we nog niet hadden gedaan was een een bezoek aan The Japanese Tea Garden in The Golden Gate Park.

Vanmorgen wat later opgestaan rond 8:30, het bekende ontbijt genoten en na het checken van de route met Google Maps zijn we aan de wandel gegaan. In totaal 4 mijl (maal 1,6 in km) heuvel op en af. Op 2/3e van de afstand hebben we een lekker bakkie koffie gescoord bij een inmiddels bekende koffietent (Bags and Beans).

In het park was vandaag meer te doen dan anders. Memorial Day is niet alleen een soort van dodenhedenking maar is ook het begin van de zomer met tal van sportactiviteiten in de buitenlucht en ondanks dat het bewolkt was waren er genoeg mensen actief op skates of met volleyballen enzovoorts.

Rond 12 uur aangekomen in "het gouden park" alwaar we van een paar NewYork style Hot Dogs met Coke als lunch hebben genoten. Maar uiteindelijk zijn we naar de Japanse Tuin gelopen. Niet zo heel erg groot maar wel erg fraai aangelegd en zeker de moeite van een bezoek waard. We hebben tal van mooie foto's gemaakt want telkens zie je weer een andere mooie setting. Na dit bezoek hebben we nog wat rondgelopen in het park. Heel even nog gedacht om het in het park aanwezige Science Museum te bezoeken maar 36 USD pp was echt te veel voor de nog korte tijd die we hadden.

Op de terugweg zijn we nabij Bags and Beans bij 4505 Burgers BBQ wat wezen drinken, dit is een Butcher Restaurant waar we helaas eerst in een lange rij moesten wachten om de bestelling te plaatsen... De wandelingen van het weekend beginnen nu hun tol te eisen en zo'n rustpunt wordt noodzakelijk om even bij te komen om de vermoeide knie (richard) en benen/voeten te laten rusten. Maar gelukkig konden we aan een van de tenders duidelijk maken dat we alleen wat kwamen drinken en na zijn overleg met de baas mochten we out the queue direct op het terras plaastnemen en nam hij de order en mijn creditcart mee :)

Het was de bedoeling om nog even naar China Town te lopen maar bij ons hotel aangekomen hebben we daar maar vanaf gezien. Al met al weer ruim 12km gelopen en uiteindelijk zijn we maar een uur of wat op bed gaan liggen, heerlijk!

We wilden niet zover meer gaan om wat te gaan eten en het toeval wilde dat ons oog op een Italiaans restaurant viel, schuin aan de overkant van ons hotel met de naam L'ottavo VIII. Na ze even ge-googled te hebben zijn we daar gaan eten en dat pakte goed uit. Het beste stukje vlees van de week en sowieso was alles een feest voor de tong met ook nog een zeer vriendelijke en attente bediening.

Morgen gaan we de wagen oppikken op SFO airport. De hotel shuttle komt ons om 10 uur oppikken en dan vertrekken we voor de echte tocht met Monterey op 2 uur rijden als eerste bestemming. We zijn benieuwd naar de kustweg, Highway 1 genaamd. Hopen dat Het Weer een beetje mee zit want San Francisco zat dagelijks in de (hoge) mist tot ca. 3 uur 's-middags...

Dit was het voor vandaag, graag tot morgen!
Richard en Gemma

• 26 Mei 2015 - 08:30

Ellis:

Hé lieve Richard en Gemma,

Bedankt voor de tip om jullie te kunnen volgen!
    Heb nu alles gelezen en klinkt als een vermoeiende maar indrukwekkende trip!
    Hopelijk wordt het weer wat beter en kunnen jullie genieten van een prachtige kustlijn!
    Ben benieuwd naar de nieuwe verslagen en foto's/filmpjes
    X
    Ellis

• 26 Mei 2015 - 11:14

Henri Van Der Valk:

hoi Gemma en Richard .

ziet er geweldig mooi uit leuke foto van jullie samen, en mooie foto,s van de tuin .
    geniet er van

groet Henri

• 26 Mei 2015 - 12:54

Ineke:

Mooi die Japanse tuin!!! Het lukte helaas niet om alle foto' s te zien te krijgen.

• 26 Mei 2015 - 14:18

Wies:

Hoi Richard en Gemma.

Wat leuk dat jullie deze reis maken.
    wij zullen de verslagen iedere volgen.
    Nog veel plezier samen.

• 26 Mei 2015 - 19:35

Peter En Renate:

Hoi Richard en Gemma,

Wat leuk om jullie belevenissen overzee te lezen en de foto's erbij te zien!
    Al aardig actief bezig geweest, wat een goed idee om San Francisco met de fiets te verkennen! Een hele belevenis lijkt het ons om op de Golden Gate Bridge te fietsen!
    Heel veel plezier straks op jullie road-trip!

Liefs, Peter en Renate

• 26 Mei 2015 - 21:09

Renske:

Hallo luitjes.

Net weer genoten van jullie reisverslag.
    Zo gaaf dat jullie een bucket list hebben!
    Hopelijk lukt het om alles daarvan te doen en te bekijken.
    Goede reis morgen en supermooie foto's.