Santa Barbara - 28 Mei 2015 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Santa Barbara - 28 Mei 2015 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Santa Barbara - 28 Mei 2015

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Gemma

28 Mei 2015 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hallo allemaal, leuk om jullie reacties te lezen!

Vanmorgen van een standaard ontbijt genoten, was niet veel bijzonders maar er was orange juice en koffie dus genoeg om op gang te komen. Na het uitchecken zijn we naar de authentieke pier gereden in Pismo Beach. Het is duidelijk dat het vakantie seizoen hier nog niet begonnen is, want er was niet zo heel veel te doen anders dan de pier op en af te lopen en wat vissers op de pier en surfers in zee te bekijken. De pier zelf heeft trouwens geen winkels of restaurantjes, iets wat ik wel gelezen meen te hebben want dat bracht mij op het idee om daar koffie te gaan drinken...

Niet alle shops op de aangrenzende boulevard waren open, een aantal werden zelfs nog druk verbouwd want er werd overal naar hartelust getimmerd. Viel dus een beetje tegen, net als het parkeren trouwens, voor bijna 3 dollar aan kleingeld in de automaat gegooid maar er kwam geen ticket uit! Op advies van een omstander de wagen maar om de hoek neergezet bij een andere automaat en warempel kreeg Gemma spontaan een ticket aangeboden die nog een paar uur geldig was van iemand die net weg ging. Soms zit het tegen en soms zit het mee :)

Uiteindelijk bij een klein shopje echte koffie gescoord en nog wat bij het strand rondgehangen al genietend van de koffie. Daarna hadden we het wel gezien en gingen we weer op pad, nu naar Santa Barbara. Maar niet voordat we de wagen vol hadden getankt bij een lokale 7 Eleven. (Ik had trouwens vanmorgen uitgevogeld wat voor brandstof ik nodig had en hoe de tankdop open moest...) In tegenstelling tot de strubbelingen van een aantal jaren aan gelezen aan de North East Coast had ik deze keer geen problemen met het zelf tanken. De credit kaart werd normaal geaccepteerd door de automaat en ik hoefde dus niet eerst naar binnen om de pomp vrij te geven. Wat een opluchting, ik had er al een beetje tegenop gezien maar viel dus reuze mee deze keer.

De weg naar Santa Barbara ging al snel van de kust af door het agrarische achterland. Niet veel bijzonders te zien dus en heel anders dan gisteren. Halverwege de rit zijn we gaan lunchen in Los Alamos bij een tankstation met een soort van convenience store annex restaurant. De broodjes werden ter plekke klaargemaakt, Gemma een broodje tonijn en ik een Tri-tip hetgeen een soort broodje rosbief is, wel lekker gegeten dus.

Naarmate we Santa Barbara naderden ging de rit weer meer de bergen in. De weg voerde ons langs Lake Cachuma, een behoorlijk groot exemplaar maar goed waarneembaar dat de waterstand normaal veel hoger stond, er is duidelijk nog gebrek aan water hier in California. De weg ging verderop nog hoger en uiteindelijk kwamen we via de San Marcos Pas bij Santa Barbara aan bij ons Best Western Hotel.

Onze suite is op de begane grond en heeft een zitje aan de achterzijde met uitkijk op het zwembad. Dus ik aan een biertje en Gemma het water in want het was best wel zonnig en warm (22gr). Ben nog even gaan liggen en nadat Gemma had gedouched zijn we een stukje wezen wandelen naar een convenience store in de buurt waar we gekoelde Cola en een sixpack Samuel Adams hebben gekocht. Lekker voor in de avond (nu dus). We zijn wezen eten bij een restaurant dat bij het hotel ligt (Pepper Inn), was goed te eten maar niet echt bijzonder of zo. De dripkoffie vanaf de warmhoudplaat hebben we maar overgeslagen, die hebben we uiteindelijk vers bij de Mall aan de overzijde gehaald bij Star Bucks.

Morgen gaan we ons verdiepen in de filmwereld van Los Angeles. Hoor net van Gemma dat het 28gr gaat worden, kortebroekenweer dus. Trouwens ruim 40gr in Death Valley dus beloofd nog wat...

Tot morgen!

• 29 Mei 2015 - 06:44

Renske:

Hoi. Jullie lekker onderweg naar bed en ik weer in de bus naar Almere.
    Het zal voor jullie ook wel voorbij vliegen. Wat leuk dat jullie elke dag een verslag plaatsen.
    Ga zo door, haha. Slaap lekker. Knuffel van ons.

• 29 Mei 2015 - 20:33

Evert En Erna:

Wij zien op jullie reis alleen blije gezichten. Dit moet echt een mooie trip zijn, zoals jullie reageren.

Het land is prachtig en de mensen vriendelijk en attent tegen bezoekers. ( althans dat is onze ervaring)

Geniet hier vooral van, want in doorsnee maakt men een dergelijke reis niet jaarlijks.

We horen hoe alles is geweest. We blijven jullie volgen.

lieve groeten,

Evert en Erna.

• 29 Mei 2015 - 22:12

Ineke:

Duidelijk een heel andere dag/rit dan gisteren.

• 08 Juni 2015 - 16:31

Ellis:

Jeetje zelfs de friet is dubbel zo groot als in Nederland

• 26 Juni 2015 - 23:20

Niek Hesp:

Hi Gemma & Richard !!

Tot deze dag jullie belevenissen gelezen....wat een land zeg. Dit is een mooie ervaring hoor.

Jammer van die Neverlost........tumtummetje?

Van de week ga ik weer verder lezen!!

Groetjes,
    Wil & Niek