Kanab 15 Mei - Not the WAVE - Toadstool Trail - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Kanab 15 Mei - Not the WAVE - Toadstool Trail - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Kanab 15 Mei - Not the WAVE - Toadstool Trail

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Gemma

15 Mei 2017 | Verenigde Staten, Kanab

Vandaag op tijd opgestaan, ontbeten, koffie gehaald en snel naar de locale overheid gereden waar we rond 8:15 aankwamen...

De Wave, wat is het en waarom willen we hier graag naartoe? Het is een hike die je kunt maken eindigend in een surrealistische omgeving waar de grond door erosie en water volledig is geslepen en gepolijst waardoor de meest fantastische vormen zijn gevormd. Kijk anders even hier naar meer (foto) info: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/wave/thewave.html

Helaas helaas, voor ons ging de vlieger niet op...

Voor The Wave heb je namelijk een speciale permit nodig vanwege de beschermde status van dit gebied. Er worden slechts 20 permits (personen) per dag toegewezen waarvan er 10 via het internet (maanden van te voren) en de andere 10 je lokaal kunt verkrijgen middels een echte loterij. Je meldt je bij de locale overheid rond 8:30 waarna je kunt inschrijven en een nummer krijgt, vervolgens wordt er om 9:00 een loterij gestart middels een bingo loterij.

Erg gezellig allemaal en leuke gesprekken gehad met een amerikaans stel maar helaas vielen we naast de boat. Wel een beetje jammer. Op alle info van dit gebied staat The Wave prominent op de voorpagina, maar er staan helaas geen kleine lettertjes bij dat de kans op een visit erg klein is. Ik kwam er zelf achter doordat ik in NL wat voorwerk deed en over een youtube struikelde van een gefrusteerde man die het al tal van keren had geprobeerd...

Aldus zijn we voor plan B gegaan. Van dezelfde gefrusteerde man krreg ik de tip om de Toadstool route te gaan doen en aldus zijn we die gaan doen. Deze hike is niet zo heel bekend en in eerste instantie vonden we ook geen locale folder. Maar ik had in NL de coördinaten op Google Maps vast gelegd en zo kon ik middels de Neverlost de plek vinden waar we de auto hebben geparkeerd. Wel typisch amerikaans, geen uitvoegstrook met 110kmph linksaf slaan met achter- en tegenliggers...

De Toadstool Hike zelf was erg leuk, midden tussen het rode en witte gesteente (scheelt een paar honderd-duizend jaar of zo) over een smalle drooggevallen rivierbedding lopen. Route is goed aangegeven en ja hier en daar is het klimmen en smal genoeg om te verongelukken maar aan het eind is een leuke verrassing in de vorm van toadstools (paddestoelen of is het paddenstoelen?). Het is lastig uit te leggen maar een toadstool bestaat uit een vaak donkere jongere en hardere kei (relatief) die balanceert op een naar lichtkleurige naar boven wijzende spitsvormig toelopende ondergrond (stalagmiet vormig?). Maar kwa kleur kan het afwijken zag ik wel.

Al met al een trip naar de geologische oudheid. Kwa lengte viel het mee want heen en terug hebben we er ongeveer 90 minuten over gedaan. Het weer was geen volle zon de hele dag maar daar hebben we toch aan het nodige UV bloot gestaan gezien onze verkleuringen gelijkend op de rode steensoort om ons heen hier :)

Terug bij de wagen hebben we ons 6 Inch belegd broodje genuttigd dat we eerder hadden gehaald bij een toko waar me nu de naam van ontschiet... (Marcella weet het wel, o wacht Subway was het!) En gedurende deze lunch besloten we om nog even langs de locale overheid te gaan, daar waar de loterij plaats vond,om informatie in te winnen over de trip die we morgen willen gaan doen: The Buckskin Gulch Trailhead. Ik had deze al in NL geslecteerd als optie maar veel details meer als het is een smalle kloof had ik nog niet gevonden.

Vanavond hebben we in een locaal restaurant lekker gegeten (Rocking V Cafe) , beetje trendy en wat duurder met locale kunst aan de muur, uiteraard te koop... Eten was overigens uitstekend en de bediening ook erg vriendelijk. Tijdens het eten begon het buiten te regenen, geen goed voorteken voor de hike morgen. Dus morgen gaan we eerst het weer checken want je wilt niet met regen in een kloof hiken...

Enfin dit was het voor vandaag en zowaar ben ik nu weer bij kwa verslagen. Leuk dat julile meelezen trouwens, wij kijken morgen bij ons ontbijt naar jullie reacties :)

p.s. Foto's komen later vanwege het gratis ontbrekende internet hier in dit hotel %$#!

• 16 Mei 2017 - 09:33

Ineke:

Wat leuk om julllie verslagen te lezen. Heb natuurlijk al enige foto's via What's App gezien. Mooie omgeving trouwens. Vooral de Toadstool.

• 16 Mei 2017 - 12:24

Roeland:

je moet wel heel snel kunnen typen. haha
    Leuk verslag. jammer dat de Wave niet door ging maar paddestoelen tocht foto zag er ook goed uit.

• 16 Mei 2017 - 16:15

Marcella:

Balen dat The Wave niet gelukt is, maargoed dat je een backup plan voorbereid hebt. En ben ik zo related naar Subway ja? Haha. Iig nog veel plezier gewenst! Groetjes!

• 16 Mei 2017 - 20:46

Henri:

gaaf in in zo kloof te lopen ongelofelijk om daar te zijn geniet er van , vel plezier

• 18 Mei 2017 - 16:39

Renske:

Zo leuk om dit verslag te lezen, daar kijken wij ook weer naar uit.

Tags: The Wave