Torrey 18 Mei - Bryce Canyon NP & Scenic Byway 12 - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Torrey 18 Mei - Bryce Canyon NP & Scenic Byway 12 - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Torrey 18 Mei - Bryce Canyon NP & Scenic Byway 12

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Gemma

18 Mei 2017 | Verenigde Staten, Torrey

Dag allemaal,

Nou hadden we relatief wat tegenvallers deze week, echter dat is met vandaag RUIMSCHOOTS GOED gemaakt. Het weer is 100% opgeknapt en hoewel nog steeds behoorlijk koud zo rond het vriespunt met een flinke wind was het kraakhelder en dus konden we eindelijk gaan genieten van Bryce Canyon. En om de dag nog even lekker af te ronden zijn we daarna de Scenic Bypass Route 12 afgereden naar Torrey. Naar men zegt de mooiste Scenic Route van de VS en ik geloof daar nu wel in...

Vanmorgen dus rustig rond 8:30 opgestaan en als eerste achter de gordijnen gekeken wat voor weer het was, kreeg er direct een joepie gevoel van, wat een verschil met gisteren! Witte wolkjes in een strak blauwe lucht en zoals gezegd helder zonder enige mist of sneeuwbui, hoewel het licht kruimel-sneeuwde af en toe. We zijn op ons gemakje gaan ontbijten, deze keer aan een tafel uit de tocht zoals we gisteren hadden, voortschrijdend inzicht heet dat :)

Vervolgens de spullen ingepakt en uitgecheckt, ik had een email moeten krijgen van het hotel voor express check out maar omdat wij reeds eerder geboekt hebben was dat weer niet zo, enfin we hebben de keycards afgegeven en zijn richting Subway gereden voor broodjes en zowaar lekkere Italiaanse americano en cappuccino koffie, die automaat hadden we gisteren al zien staan en dat had ik even in het geheugen geknoopt ;)

Toen was het zover, op naar Bryce Canyon! We konden zo het park weer in rijden, immers de toegangskaart is 7 dagen geldig en onze eerste stop was Sun Set bij "The Emphytheater". Schitterend zo mooi, woorden schieten te kort om dit te beschrijven maar gelukkig hebben we de foto's nog. Hier en daar werden we er emotioneel onder, beetje als bij de eerste aanblik van de Grand Canyon, maar toch totaal anders qua uitzicht. Wat kan de natuur toch mooi zijn...

We zijn hier toch wel een poosje gebleven, er is ook een wandelroute naar beneden (en naar boven, dat merk je wel op 2700 meter...) die we grotendeels hebben gedaan, mooi uitzicht en lekker in de zon uit de wind voor het merendeel. En maar foto's maken, alleen ik heb er al 150 gemaakt vandaag. Ook hier kwamen we weer Nederlanders tegen, echt opvallend hoeveel landgenoten hier vertoeven, de hele week kom je ze overal tegen, naast Duitsers, Belgen, Fransen, Japanners en Koreanen en oh ja Amerikanen uiteraard maar toch niet zoveel...

Na dit spektakel besloten we om de 19mile lange weg helemaal tot het eind te volgen, deze was een paar uur daarvoor nog afgesloten vanwege de gladheid, om dan vervolgens alle uitzichtpunten te bekijken op de weg terug, deze liggen dan namelijk allemaal aan de rechterkant van de weg. En ja elk punt heeft zo zijn eigen schouwspel, dan weer een fantastisch uitzicht tot aan Mexico aan toe (zegt men) en dan weer een Natural Bridge en ga zo maar door. Op een gegeven moment hadden we het wel gezien dachten we doch de voorlaatste stop bij "Inspiration Point" was weer totaal anders en misschien nog mooier dan de eerste bij "The Emphy Theater", vooral wanneer de zon zijn invloed deed gelden waren de kleuren over de natuurlijke patronen echt fantastisch...

En ja foto's zijn leuk maar deze doen echt te kort aan het werkelijke schouwspel, mocht je dus ooit in de gelegenheid zijn om Bryce Canyon te bezoeken dan raad ik je dat ten stelligste aan, wel even het weer checken voor je gaat, is dat slecht ga dan naar Zion bijvoorbeeld en ga dan een dag later naar Bryce want je hebt helder weer nodig voor de perfecte ervaring aldaar.

Rond een uur of 3 zijn we uit het park gereden, nog even tanken in Bryce Canyon City, wederom naar binnen en credit card afgeven werkte perfect, waarna we via de Scenic Bypass Route 12 naar Torrey zijn gereden. Een ritje van zo'n 120km, peulenschilletje zou je zeggen... Nou dat was het dan ook wel hoewel we tal van haarspeldbochten hadden maar de vele stops om het uitzocht te bewonderen maakte dat we er wel een uurtje of zo langer over deden.

Onthoudt aub Scenic Bypass 12! Dit is denk ik echt wel de mooiste route die ik ooit heb gereden. Men zegt dé mooiste van America en de op één na mooiste van de wereld. Je rijdt door een steeds veranderd landschap en de prachtigste omgevingen. De stops zijn adembenemend mooi. Op een gegeven moment reden we over een soort bergkam als in een maanlandschap, breed genoeg voor 2 wagens en aan weerszijden liep het stijl naar beneden af, echt genieten voor Gemma, zeldzaam en nog nooit eerder meegemaakt. Enfin, ook hier geldt zelf doen wanneer je de kans hebt...

Ons onderdak in Torrey is (gelukkig) weer van een andere (lagere) klasse dan ons (bijna business) hotel in Bryce Canyon. Gewoon weer auto voor de deur en lekker praktisch zonder overbodige luxe als een goed werkend internet. En dat blijkt, het hele resort zit op één ADSL lijntje met een geweldige latency. Mijn telefoon weigert om mijn foto's naar de Cloud te kopiëren en ik vrees dat ik dus niet in staat ben om foto's bij dit artikel te plaatsen...

Morgen gaan we hiken in de omgeving, er zijn tal van trials beschikbaar maar wij hebben een relatief korte op het oog (6km) "The Chimney Rock Trial" die als zwaar wordt bestempeld vanwege de steile klim naar boven. Ik laat morgen wel horen of ik er blij van werd...

• 19 Mei 2017 - 08:30

Ineke:

Het is duidelijk dat Bryce Canyon echt de moeite waard was en dat je de kou daar wel voor over had. Jammer dat er geen foto's bij het verslag zitten maar ik heb al zitten genieten van de foto's via Whats App.
    De naam van de trial doet vermoeden dat er weer schitterende foto's langskomen. Ben benieuwd.

• 19 Mei 2017 - 11:49

Henri:

mooi reis verslag ik geloof graag dat woorden je te kort schieten , en soms een traan moet weg vegen

geniet er veel plezier

gr Henri

• 19 Mei 2017 - 13:19

Wies:

Hoi samen. Zoveel variatie op jullie reis. Wat mooi. Kijken uit naar het volgende reisverslag en foto's .

• 19 Mei 2017 - 16:09

Paul En Annemie :

tof dat we alles kunnen meevolgen, geniet samen verder , hou het verder veilig!

• 19 Mei 2017 - 22:37

Marianne:

Geweldig dat jullie zo genieten. Ach, en zonder internet ook wel eens ouderwets leuk

• 25 Mei 2017 - 16:28

Renske:

Dit is voor mij ook genieten, eindelijk tijd om alle verslagen te lezen. Wauw, wat een prachtige reis maken jullie!