11 feb 2018 Heenreis naar Hetta - Reisverslag uit Hetta, Finland van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu 11 feb 2018 Heenreis naar Hetta - Reisverslag uit Hetta, Finland van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

11 feb 2018 Heenreis naar Hetta

Door: Richard en Gemma

Blijf op de hoogte en volg Gemma

11 Februari 2018 | Finland, Hetta

Goedenmorgen Renske (en natuurlijk de rest van onze lieve vrienden)

Eindelijk is het dan zover, Gemma liep al dagen te stuiteren voor deze reis. Nemen we wel genoeg warme kleding mee, moet je buiten altijd de extra thermojas aan, hebben we alles mee, waar is mijn mobiel??? Je kent het wel, zo'n dag voor de reis zelf, een en al reisbibbers, maar het viel gelukkig allemaal erg mee hoor ;)

Vanmorgen 9 uur opgestaan, vlucht vanaf Schiphol vertrok om 13:50 dus tijd zat om de laatste zaken nog even te checken. Om 10:30 zijn we op pad gegaan, Rick rijdt met ons mee, hij neemt de wagen mee terug. Op Schiphol snel ingechecked in Terminal 3 bij de TUI counter en daarna zijn we binnendoor naar Terminal 1 gelopen want het vliegtuig vertrok vanaf C8.

Uteraard zijn we eerst een bakkie wezen doen en natuurlijk met een saucijzenbroodje. Ik heb die afwijking ooit opgedaan bij mijn vele business travels en dat hebben wij vervolgens maar samen geadopteerd.

De vlucht naar het vliegveld Kittila vertrok op tijd en verliep verder voorspoedig. Helaas de hele vlucht was het bewolkt dus weinig te zien voor Gemma die aan het raam zat. Ikzelf heb meen ik 1 uur of zo geslapen. Vervolgens was het even wachten op de koffers waarna we naar de parkeerplaats zijn gelopen waar onze bus naar Hetta al stond warm te draaien. We hadden een kleinde vertraging want 6 (andere) pagagiers hadden hun koffers niet meegekregen en dus was er wat administratie te doen. Het zal je maar gebeuren, en dat op een rechtstreekse vlucht...

Na een prima busrit van ca 2 uur in het donker zijn we aangekomen bij het eindpunt Hotel Hetta te Hetta, doh!. Na het invullen van de papieren aan de receptie hebben we onze hotelkamer betrokken en alle spullen daar gedumpt om snel aan het diner te beginnen, het was toen al 21:30 maar gelukkig konden we nog eten. De hamburger was prima en het tapbiertje was zelfs perfect zo aan het einde van de lange reisdag.

Na het eten zijn we nog even buiten rondom het hotel wezen wandelen waarbij o.a. ook over het bevroren meer achter ons hotel. Hoewel het wel koud is met ca -10gr valt het toch reuze mee, weinig wind en het lijkt een beetje op de wintersport in Oostenrijk. Gelukkig maar, we hebben dus genoeg mee aan laagjes kleding, pfff...

Morgen krijgen we om 9:30 eerst een intro van ik neem aan de TUI reisleiding, ik heb al gezien dat ons programma volledig is omgegooid en misschien kunnen we morgen nog aan de snowshoe adventure meedoen die in Nederland niet meer te boeken was. Enfin dat horen jullie morgen.

• 12 Februari 2018 - 08:12

Renske:

Hoi Gemma en Richard.

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Natuurlijk ga ik genieten van jullie verhalen en foto's

• 12 Februari 2018 - 12:54

Wies Van Dinther:

Hoi samen. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Ik kijk erg uit naar wat er nog komen gaat en jullie avonturen.