Cortez 23 Mei - Needles National Park - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Cortez 23 Mei - Needles National Park - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Cortez 23 Mei - Needles National Park

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Gemma

24 Mei 2017 | Verenigde Staten, Cortez

Vanmorgen niet in ons hotel in Monticello gegeten omdat het er niet uitzag (en het was niet inclusief), het restaurant van gisteravond serveerde ook ontbijt dus zijn we daar maar heen gegaan. Sinds tijden weer eens gebakken eireren gegeten, two sunny side up on toast please, een heerlijke afwisseling met die eeuwige scambled eggs. Ook de koffie was daar prima te drinken, nee geen cappuccino helaas, maar die was sowieso niet te krijgen hier...

Na het ontbijt hadden we broodjes moeten halen, nog genoemd op de heenweg naar het restaurant en toch weer vergeten, knap stom, dus werd het overleven op de voedzame koeken ;)

Initieel was het plan om "The Newspaper Rock" te bezoeken maar Gemma vond nog een leuke wandeling in het Canyonlands NP en dan in het gedeelte dat "The Needles" wordt genoemd (zuidzijde van dit park) naar het uiterlijk van een groep bergen in dat park. Zo zijn we dus op weg gegaan naar deze Rock en daarna doorgereden het NP in. De rit er naar toe via een Scenic Byway was lang (55km), we reden wel snel in canyon land tussen de fraaie rode bergen met hier en daar loslopend vee (met Open Range waarschuwingsborden). De Newspaper Rock is wel echt iets bijzonders wanneer je je realiseerd dat er tekeningen bij staan van 2400 jaar terug. Enfin de foto zegt genoeg (check ff internet voor meer details). Opvallend detail, voeten met 6 tenen...?

Na deze rotstekeningen zijn we dus Canyonlands NP ingereden. Dit stuk van het park wordt niet zo heel veel bezocht omdat je er met de gewone wagen niet ver in kunt komen. Zo kan je die beroemde Needles alleen uit de verte zien tenzij je over een 4WD beschikt en over onverharde wegen een uurtje of 2 gaat rijden, of je gaat om 9:30AM hiken en komt om 3PM terug zoals een jonge kerel die we spraken toen die net terug kwam, die liep wel in locomotief tempo trouwens... De gewone weg houdt dus al snel op maar er zijn diverse viewpoints die de moeite waard zijn of waar je een kleine wandeling naar interessante plekken kunt maken. Zo bezochten we een ancient graan opslag verborgen onder een rots en een verblijfplaats voor cowboys met de restanten van hun verblijf nog zichtbaar. Enfin genoeg te doen dus en deze keer zonder busladingen vol met koreanen-chinezen-japanners, wel zo rustig eigenlijk ;)

En Toos al wandelend kwamen we langs een sculptuur waar we beiden direct aan jou moesten denken, ik heb alle foto's geplaatst, deed ons een beetje aan de romaanse sculptuur denken...

Om een uur of 4PM zijn we het park uitgereden op weg naar Cortez, ons volgende hotel adres en gelukkig weer een echt hotel. De navigatie liet ons initieel in de steek maar ik wist al dat we weer door het prachtige Monticello zouden komen alwaar ik bij de stoplichten links af moest ;). In Monticello zelf kreeg de Hertz-Bep weer verbinding en kon ik normaal verder navigeren.

Om 5.30PM kwamen we op bestemming aan. Spullenboel uitgeladen en na een verdiend biertje even de oogjes dicht gedaan (ik dus, Gemma nam een frisse douche). Voor het eten heben we nog even wat was verzameld en afgegeven bij de lobby, we hadden beiden op warm weer gerekend maar zoals de verslagen al lieten zien hebben we een groot aantal koudere dagen gehad en dus moet er het een en ander worden gereinigd... Het avondeten was simpel maar wel lekker, gewoon een Big Mac en Quarter Pounder Menu, heerlijk :)

Morgen gaan we ons verdiepen in de indiaanse geschiedenis in het Mesa Verde NP. Wordt vervolgd...

• 24 Mei 2017 - 14:29

Wies:

Foto,s zijn weer prachtig. Fijn dat het nu goed weer is. Geniet ervan

• 25 Mei 2017 - 04:46

Gemma Schulting:

Dat doen we zeker Wies, vandaag weer zo'n schitterende dag gehad. Dank!

• 25 Mei 2017 - 16:46

Renske:

Het is daar ontzettend mooi, logisch dat het veel indruk op jullie maakt. Wel wat anders dan ons kikkerlandje.