Mexican Hat 25 Mei - Four Corners Monument - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Mexican Hat 25 Mei - Four Corners Monument - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Mexican Hat 25 Mei - Four Corners Monument

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Gemma

25 Mei 2017 | Verenigde Staten, Mexican Hat

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we het wat rustig aan gedaan, eens geen hikes of intensive National Park visits, nee een gewone reisdag maar wel met een aparte tussenstop.

Vanmorgen was het ontbijt wat minder kwa keuzemogelijkheden, niet alles was bijgevuld, en aldus werd het een roasted sandwich met jam, een sapje en koffie. Al snel alles weer in de auto gewerkt en uitgechecked. Vervolgens naar de supermarkt aan de overkant en daar wat inkopen gedaan, belegd broodje, bier (3% want hoger mag niet in Utah), sapje, chips en natuurlijk Starbucks Americano en Cappuccino want de automaat was weer gerepareerd gelukkig ;)

Na rustig onze koffie gedronken te hebben bij het hotel op een steen bij een fonteintje zijn we gaan tanken. Ik heb daar voor een dollar aan een goed doel besteed omdat de aardige tankdame (op leeftijd, duh...) mij overhaalde vanwege mijn moment of fame. Mijn naam hangt nu daar aan de wall "Richard from Holland", zij was er trots op dat er nu namen van mensen hingen uit Argentinië, Frankrijk en nu ook uit Holland, of ze ook wist waar dat lag betwijfel ik... ;)

Na het tanken zijn we op weg gegaan naar Mexican Hat, onze volgende stop. Maar niet rechtstreeks want in de omgeving van de route daar naar toe ligt het 4-Staten Punt, zeg maar wat Vaals is in NL maar dan in de US. Daar komen de grenzen van Utah, Colorado, New Mexico en Arizona tezamen op één punt "in the middle of knowhere". De plek wordt geëxploiteerd door lokale indianen, toegang 5 USD per persoon, tuurlijk. Enfin we zijn nu ook in New Mexico geweest maar de plek zelf is niet echt de moeite van bezoeken waard tenzij je "in de omgeving" bent. Op de locatie heb je rondom allerlei stands waar indianen hun waren aan de man (of meer de vrouw) proberen te brengen, leuk als je interesse hebt in indiaanse sieraden en dergelijke...

En door ging het weer naar Mexican Hat, de weg is niet heel bijzonder, geen rode aarde meer todat we er in de buurt kwamen. Toch heeft dat wel wat die rode aarde, nooit gedacht aan de connectie met rood huiden maar die is er dus wel degelijk, de hele dag hebben we in indianen gebied rond getoerd en onze eindbestemming wordt ook volledig gerund door indianen.

De eindbestemming voor vandaag in Mexican Hat is de "San Juan Inn & Trading Post Motel" gelegen aan de San Juan rivier. Erg mooi gelegen en naar onze historische maatstaven deze week best wel luxe. Airco en Wireless maar helaas geen koelkast dus dat wordt ijsblokken halen om onze biertjes en borrel koud te houden haha... We waren redelijk vroeg in de middag ter plekke en dus hadden we wat tijd over. Gemma is lekker gaan relaxen in de zon op de patio van onze hotel en ik heb het er even van genomen en een paar uurtjes slaap ingehaald...

Vanavond ook hier in de "Olde Bridge Grille" bij het motel gegeten, Gemma ging voor een indiaanse maaltijd met Fry Bread en een soort van Goulash, ik ging voor de Newyorker Steak maar helaas was daar de magnetron weer aan te pas gekomen, smaak was goed, iets te gaar natuurlijk, maar de structuur is dan zo anders door de $#@! magnetron! Als afsluiting natuurlijk een "lekker" bakkie koffie, nou niet heus. Dat werd een regular drip coffee van vanmorgen 10PM vanaf een warmhoudplaat of zo, gatver de smaak hing nog uren aan mijn huig. Uiteindelijk kon ik uitleggen dat ik een Americano wilde, two shots of Espresso with hot water please. Na enig overleg in de keuken kreeg ik uiteindelijk prima koffie... ;)

Morgenmiddag gaan we een guided tour trip doen door Monument Valley, van de week besteld, gaat vast een ongelooflijke ervaring worden, 3 uur in een open jeep!

Wordt vervolgd...

• 26 Mei 2017 - 15:41

Roeland:

Terwijl ik dit schrijf zijn jullie de Monument Valley tour aan het doen. Haha.
    ik wacht dus op "wordt vervolgd"

• 01 Juni 2017 - 19:09

Renske:

Aan het genieten van jullie reisverslag. Het is elke keer weer zo leuk om te lezen.