Sottsdale 31 mei - Historic Route 66 - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Sottsdale 31 mei - Historic Route 66 - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Sottsdale 31 mei - Historic Route 66

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Gemma

31 Mei 2017 | Verenigde Staten, Scottsdale

UPDATE: Alle verslagen en foto's zijn nu up to date dus mocht je de foto's nog willen zien en de verslagen van de afgelopen dagen dan ga je gang! Wij lezen trouwens graag reacties, op de een of ander manier is dat deze reis een stukje minder dan voorheen hoewel een verslag toch gemiddeld 50 maal wordt gelezen, wat mij doet afvragen of dit nog wel het juiste medium is...?

We naderen nu langzaam het einde van onze reis. Hadden we gisteren nog ons laatste uitstapje met de verregende Jeep Tour in Sedona, vandaag stond slechts de tussenstop in Scottsdale (Phoenix) AZ op het programma. We hebben de terugweg in stukken gehakt om niet de hele dag van 8AM tot 6PM in de wagen te zitten. Morgen is de laatste stop in Palm Springs en dan of to LAX voor de retourvlucht naar AMS op vrijdag met aankomst op zaterdag op Schiphol.

Vanmorgen dus niet zo vroeg opgestaan, zo rond 9AM en we hebben ons buiten staan te vergapen aan het hete weer, strak blauw en heel wat anders dan de dreigende donderwolken van gisteren. Wij waren bijna de alleen in de ontbijtruimte, kennelijk waren de meesten al vroeg op pad gegaan want gisteravond stond de parking lot redelijk vol. Na de koffie dus de boel maar ingepakt en uitgecheckt. Jammer want we hadden hier nog wel een paar dagen willen blijven...

Nu kan je vanuit Sedona via de Interstate 17 heel snel in Phoenix geraken, in zo'n 2 uur racen over asfalt en je bent er. Ik had echter in NL al wat vooronderzoek gedaan en kwam op Google Maps een andere route tegen, eigenlijk de voortgang van de weg waar we gisteren op binnen kwamen, de route 89S waar op Maps veel haarspeldbochten in zaten, dus een route door de bergen en maar 1 uur langer.

Na onderling overleg, toeristische route of eerder in het zwembad werd het route 89S ;) Deze weg begon als normale 4-baans weg maar werd richting de bergen al snel een klimmende en smallere route. Via de nodige haarspeldbochten leidde de weg ons naar een schat van een berg dorp met de naam Jerome hetgeen in het verleden een kopermijn stadje was dat zich nu voornamelijk met het toerisme in leven houdt.

Kom je in de buurt dan raad ik je zeker een bezoek aan, mooie oude klassieke woningen met traditionele veranda's en zo en tal van andere geschiedkundige markeringen vanuit het verleden van de kopermijn. Zo parkeerden wij willekeurig direct voor een voormalige lagere school vanwege het uitzicht in de diepte, vroeger 3 hoog en nu in puin wat ze vervolgens hebben laten liggen en voorzien van een plaquette met foto van hoe het er vroeger uitzag. Beetje kreepy wel, de beide opgaande trappen lagen er nog nagenoeg intact...

Nadat we Jerome waren gepasseerd ging het verder via een veeltal van bochten, ik wilde dat ik op de motor was, over de top van Mingus Mountain en aan de andere zijde belandde we in Prescot Valley waar we bij een tankstation hebben gelunched. Nog even met een karakteristieke motorbike figuur gesproken die 3 jaar terug vanuit Washington was verhuisd naar deze regio met 55 jaar (pensioen) hij was de regen zat daar en nam op de koop de toe dat de rest van de familie aan de oostkust woont, je moet het maar willen/kunnen/doen.

Vanuit Prescot hebben we toch maar de Intersate 17 opgezocht en al snel bereikten we Phoenix. Wat een gigantisch grote stad is dat eigenlijk, er loopt een rondweg, de 101 Loop, die we westwaarts hebben gereden tot die ene aflsag die on naar ons hotel in Scottsdale leidde, McDonalds Rd, duh, en ja er zat ook zo'n restaurant bij de afslag, wie geld heeft bedoel ik maar...

Het hotel? Moet je eigenlijk aan Gemma vragen... Maar "The Scott Resort & Spa (formerly FireSky Resort)" maakt inderdaad waar waarmee het adverteert, wat een luxe gebeuren zeg, een vierkant complex van hotelkamers met in het midden de meest luxueuze zwembaden die je maar kunt bedenken waar Gemma haar hart kon ophalen, heeft ze ook gedaan trouwens want bij aankomst was het hier 38 graden Celsius. Terwijl ik dit schrijf om middernacht is het nog steeds 30 graden...

Omdat dit Resort Hotel ook een restaurant heeft hebben we hier ook ons diner gedaan en ook daar steekt het hotel met kop en schouders uit boven de afgelopen 3 weken, beef is lekker maar een op de huid gebakken moot zalm smaakt ook echt verrukkelijk zal ik maar zeggen, ja obviously was het was duurder maar duh...

Morgen hebben we een een lange rit voor de boeg naar Palm Springs, een hotel waar we al eerder verbleven 2 jaar terug. Ik herinner me vooral palmen en de hitte en broodnodige biertjes die we hier ook snel weg hebben gewerkt trouwens. Voordat we daar naar toe gaan rijden gaan we eerst koffie doen met Simon van Kuieren, een ex-zeewoldenaar die we kennen uit het verleden als een van de vrienden uit de kring van onze dochter Marcella die hier zijn eigen leven heeft opgebouwd waarmee Gemma contact heeft onderhouden. Leuk om hem te gaan ontmoeten!

Tot zover en wordt vervolgd...

• 01 Juni 2017 - 17:14

Riekje:

nou Gemma en Richard, het was weer mooi om jullie reis zo mee te maken! Een hele goede reis terug en gezond weer thuis!

• 01 Juni 2017 - 21:05

Peter En Renate:

Yes! De foto's van de afgelopen dagen bekeken! Wat maken jullie toch een mooie reis, wat zien jullie veel! Super! Echt heel leuk om zo ook "mee te reizen".

• 02 Juni 2017 - 07:27

Ineke:

Wat een schitterende reis hebben jullie gemaakt. Heb genoten van de vele foto's, vooral de vergezichten.
    In inderdaad: op deze manier konden we een beetje meereizen.

• 02 Juni 2017 - 21:05

Renske:

Niet stoppen met reisverslagen maken hoor! Ik liep nu wel wat achter met lezen, maar het blijft een feestje om dit te bekijken. Ik ben diep onder de indruk van de schitterende omgeving en zo blij dat jullie met volle teugen genieten!

• 04 Juni 2017 - 13:34

Wies:

Wat fijn dat jullie een mooie reis hebben kunnen maken. Met veel plezier heb ik het gevolgd en gelezen. Welkom terug in Nederland. Hopelijk tot een volgend reisverslag. Dank dat we mee mochten genieten. Groetjes.