Palm Springs - 30 Mei 2015 - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Palm Springs - 30 Mei 2015 - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Palm Springs - 30 Mei 2015

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Gemma

31 Mei 2015 | Verenigde Staten, Palm Springs

Niet zo heel veel te melden vandaag. We hebben toch maar in het hotel ontbeten (Fruit en sunny side up eggs) maar hebben de koffie aan de overkant bij Starbucks gehaald, veel lekkererder maar dat weten jullie inmiddels al wel.

We hadden een relatief kleine rit naar Palm Springs. Eigenlijk alles via de snelweg met weinig file maar hoewel het maar 2 uur rijden was is het verschil in temperatuur enorm. Ook het landschap veranderde vrij snel in zand en stenen. Palm Springs ligt net in de woestijn en de temperatuur hier lag vandaag rond de 40gr en dat is wel even wennen dus. Terwijl ik dit schrijf om ca 23:00 is het nog steeds 34 graden buiten.

Omdat we nu echt de woestijn in gaan hebben we een piepschuim koelbox aangeschaft die we morgen met flessen water en ijs zullen vullen want je weet maar nooit. Op zoek naar een supermarkt kwamen we bij een speelgoedwinkel waar Gemma helemaal uit haar dakje ging omdat ze daar White Mountain puzzles hadden, sinds we daar geweest zijn heeft ze wel een zwak voor dat soort puzzels. Aldus werd er dus een nieuw exemplaar aangeschaft met als onderwerp de ons nu welbekende US west coast :)

Het hotel waar we zitten is van het type over de top. Alles is hier rond het centrale zwembad gebouwd. De hele dag door hangt men dus in of aan het bad al lavend aan koede drank en eten.

Onze kamer is weer ruim met een groot bed, helaas geen balkon deze keer dus zo af en toe ga ik even naar buiten om te praten met andere rokende lotgenoten want het hotel zelf is smoke free (niet echt...). De airco staat de hele dag aan en in de kamer heb ik maar een vest aangetrokken omdat de koude lucht achter op mijn nek staat te blazen. Ben benieuwd hoe het slapen gaat straks, ook al omdat er boven regelmatig een centrifuge staat te loeien...

Eten en drinken hebben we vandaag alleen in het hotel gedaan. Vanmiddag rond 3 uur na het shoppen hebben we een salad gedeeld en vanavond has Gemma een groentesoepje en ik een broodje hamburger, overigens onbedoeld want ik had meen ik een sandwich besteld...

Nu zitten we op onze kamer wat te internetten en te genieten van een koud biertje/borreltje, vanmiddag hebben we de prullemanden namelijk volgestort met ijs en alle drank staat dus lekker koel :)

Morgen hebben we een langere reis van ca 450km verder de woestijn in naar Phoenix in Arizona. We komen steeds dichter bij de Grand Canyon...

Wordt vervolgd

• 31 Mei 2015 - 08:44

Riekje:

Ben net wakker en moet eerst weer even jullie verslag lezen hoor!Zo leuk! Ziet er goed uit Gemma, die foto!! Helaas zijn niet alle foto`s te zien. Succes morgen in de woestijn. Groetjes Riekje

• 31 Mei 2015 - 09:02

Riekje:

de foto`s zijn te zien!

• 31 Mei 2015 - 11:05

Henri Van Der Valk:

hoi Gemma en Richard

ziet er weer geweldig uit smeer je wel goed in , met die hoge temperaturen , al het om 11 uur in de avond nog 34 graden is wat het het dan wel niet zijn over dag , het lijkt mee een geweldige ervaring om de woestijn in te gaan . mooie foto,s

geniet er van en veel plezier daar

gr Henri

• 31 Mei 2015 - 11:08

Ineke:

De snelle overgang naar die hoge temperatuur lijkt me niet lekker. Verder ziet het er daar wel leuk, binnen inderdaad een beetje te. En Gemma kon heerlijk genieten bij de puzzels!

• 31 Mei 2015 - 12:39

Renske:

Wat een leuke foto's elke keer, zo kunnen we goed mee genieten.
    Goede reis richting de Grand Canyon!

• 31 Mei 2015 - 23:18

Vera Van Der Valk:

de foto's zien er super uit... geniet maar rij voorzichtig.... love u.. Veertje