Scottsdale - 31 Mei 2015 - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Scottsdale - 31 Mei 2015 - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Scottsdale - 31 Mei 2015

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Gemma

31 Mei 2015 | Verenigde Staten, Phoenix

Vandaag het langste traject gereden van onze reis, zo'n 450km door gortdroog woestijngebied. Maar eerst traditioneel ontbeten in het hotel met een continental (fruit) breakfast en daarbij yoghurt voor Gemma. De jus d'orange smaakte naar kartonne vond ik, niet te pruimen maar Gemma had er geen problemen mee. Zal wel aan mij gelegen hebben...

Daarna in het hotel de ochtendkoffie gescored, was ook Starbucks dus daar was niets mis mee. Na het uitchecken zijn we op pad gegaan naar de locale supermarkt om onze piepschuim koelbox te voorzien van flessen water, cola en een zak ijsblokken. Daarmee konden we ons drinken ruimschoots koud houden want bij aankomst zat er nog ijs in!

Na het fourageren had de wagen ook nog wat peut nodig en dat werd de bekende strijd met de benzinepomp. Wanneer je door de VS reist is elke pomp anders lijkt het wel. Deze keer werd er om een security ZIP code gevraagd, tuurlijk kende de automaat onze postcode niet en aldus met creditkaart naar de balie alwaar we voor 40 dollar belast werden, goed voor 10 Gallon. Terug naar de pomp maar met geen mogelijkheid sloeg dat ding aan. uiteindelijk werden we geholpen door een lieflijke jongedame die iets mompelde van "ïk ken dat probleem, ik moest mijn man bellen om het aan de praat te krijgen" en het was dus de hendel waar de tankslang op rust die je omhoog moest zetten...

Aldus volledig voorbereid zijn we op pad gegaan richting Phoenix in de staat Arizona. Het was vooral snelweg, heel veel snelweg, en nog meer snelweg. Maar wel met veranderende landschappen en naast palmbomen kwamen we nu ook manshoge cactussen tegen in de berm. Op een parkeerplaats kwamen we er zelfs een aantal tegen die in bloei stonden. Apropos resting area's, dat is toch een beetje uitkijken want overal staan borden die waarschuwen voor rattlesnakes en scorpions. Beter maar op de gebaande paden blijven dus. En verder helpt het ook wanneer je in de juiste wagen terugstapt Gemma :)

Halverwege moest er toch weer worden getankt want ik ga het niet riskeren om de tank leeg te rijden in een woestijn, gelukkig was de strijd deze keer een stuk minder, creditkaart erin en juiste nozzle en type brandstof kiezen en zo ben je weer 50 dollar armer. Op dezelfde stop zijn we ook koffie wezen drinken, eigenlijk zijn we niet gaan lunchen vandaag, wel hadden we broodjes mee vanuit de supermarkt, stel je voor dat we zouden stranden. Enfin die eten we dan morgen wel onderweg...

Om een uur of 4 kwamen we aan op bestemming, The Saguaro Hotel. Het hotel heeft twee zwembaden (waar Gemma gelijk op af is gegaan) en is een beetje kwa kleur en inrichting in de stijl van de hippe jaren 70. Gelukkig een ruime kamer met buitenplaats. Bovendien voorzien van koelkast en de Ice Vending Machine staat om de hoek zodat ik al snel van een welverdiend koud biertje kon genieten op ons platje bij 39gr celsius. Uiteindelijk zijn we nog een uurtje plat gegaan en om 7 uur zijn we gaan wandelen naar de winkeltjes in de buurt waar we ook hebben gegeten en uiteraard hebben we de avond afgesloten bij Starbucks.

Morgen gaan we richting Sedona, maar niet voordat ik een sollicitatie gesprek heb gehad met Riverbed. Wordt morgen vervolgd!

• 01 Juni 2015 - 11:11

Ineke:

Wat een verschillende landschappen komen jullie toch tegen! Begrijp ik het goed dat Gemma in de verkeerde auto stapte?

• 01 Juni 2015 - 13:57

Henri:

Hoi Gemma en Richard .

ziet er warm uit ,op de foto,s maar erg mooi, geniet er van en veel kijk plezier

gr Henri

• 01 Juni 2015 - 14:56

Wies:

Hoi Richard en Gemma.

Zo te zien genieten jullie met volle teugen. Gelijk hebben jullie. Succes . We blijven jullie volgen. Gr. Martien en Wies.

• 01 Juni 2015 - 16:06

Joëlla Dekens:

Hi Buurtjes!

Leuk jullie zo te volgen! En mooie foto's ook!!! Worden er heus niet jaloers op hoor....
    Zie dat jullie ervan genieten. Heel veel plezier nog!

Kus van de buren

• 01 Juni 2015 - 19:48

Renske:

Hoi Gemma en Richard.

Wat een prachtige reis maken jullie, zoveel moois om te zien.
    Heerlijk genieten en leve Starbucks!
    Succes met je sollicitatie Richard!

• 01 Juni 2015 - 21:06

Roeland:

Blijft leuke en uitdagende trip. Wat voor bakbeest hebben jullie als vervoer?
    Of valt dat mee.
    nog veel plezier

• 02 Juni 2015 - 06:16

Gemma Schulting:

Ja inderdaad stapte Gemma in de verkeerde wagen, dat wil zeggen de deur was al open totdat ik vroeg wat ze ging doen :)

Roel we rijden in een Jeep Cherokee, de foto staat ergens bij de vorige dagen. Groot genoeg voor ons en de 2 koffers dus :)

Dank allen voor de leuke reacties, altijd leuk om dat te lezen de andere dag.

• 02 Juni 2015 - 21:58

Annemie En Paul:

Hallo lieve vrienden,wat ziet dat er allemaal super mooi uit,geniet er verder van en laat erons mee van genieten, lekker GEZELLIG hier in het koude België

• 08 Juni 2015 - 22:25

Ellis: