Monterey - 26 Mei 2015 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Monterey - 26 Mei 2015 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Monterey - 26 Mei 2015

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Gemma

27 Mei 2015 | Verenigde Staten, Monterey

Na San Francisco was het vandaag de eerste dag van de reis langs de kust met de eerste overnachting in Monterey.

Vanmorgen dus op tijd opgestaan en het inmiddels bekende ontbijt genuttigd. Daarna de boel ingepakt en uitgechecked. We hadden gisteren een Hotel/Airport shuttle besteld die ons om 10 uur op komt pikken en inderdaad zijn we rond die tijd ingestapt voor een dollemansrit door San Francisco langs diverse hotels waar ook andere gasten werden opgepikt. Het helpt dan trouwens wel als ze bij het juiste hotel gaat staan te wachten...

Na een klein uurtje werden we bij de International Terminal gedropt, niet geheel volgens plan want de chauffeur zou ons eigenlijk bij de Rental Car Terminal droppen, kennelijk vond hij het wel zo gemakkelijk en dat koste hem dan ook een dollar fooi. Nu ben ik in het geheel niet onbekend op SFO airport en zodoende zijn we na toiletbezoek maar eerst een bakkie koffie wezen doen waarna we de gratis Air Train naar de Rental Car Terminal hebben genomen.

Als Hertz Gold member zou mijn naam op een electronisch bord moeten staan met het nummer van de parkeerhaven, ik had ook al een email gehad met de confirmatie, doch dat was niet het geval. Ben dus in de rij gaan staan bij de Gold balie en Gemma is gaan kijken op de parkeerhaven uit de email en zowaar stond die daar wel klaar.

Aldus met de bagage naar de wagen gelopen en die aldaar in de klaarstaande Jeep Cherokee geladen. Wat een bak van een wagen! Wel even de tijd genomen om alle knoppen etc door te nemen en geprobeerd om de Neverlost navigatie in te stellen op de route naar Highway 1 aan de kust. Dat lukte dus niet want telkens stuurde dat ding ons via de 101. Uiteindelijk heb ik Google Maps op Daly City ingesteld.

Bij de Hertz uitgang nog even mijn rijbewijs laten zien en gevraagd om de fuel Option zodat ik niet af hoef te tanken wanneer we terugkomen, iets duurder maar wel zo gemakkelijk dat we daar geen omkijken naar hebben. Aldus zijn we gaan rijden terwijl Gemma mijn telefoon vasthield voor de navigatie. Het was even zoeken maar het is uiteindelijk wel gelukt.

De gedachte was om in Daly City verder te gaan met de Never Lost, dus daar even geparkeerd en geprobeerd dat ding zodanig in te stellen maar helaas werd het telkens een route terug via de 101. Uiteindelijk met Google Maps de Highway 1 langs de kust gevonden via een spaghetti aan wegkruisingen waarna we verder naar Monterey konden navigeren met de Neverlost...

Uiteindelijk zijn we dus via de kustweg naar het zuiden afgezakt, in het begin was dit een mooie kronkelende tweebaansweg met de nodige klimmetjes en afdalingen. Onderweg zijn we een aantal malen gestopt om van het uitzicht te genieten. Tal van klippen met een sterke branding van de Pacific Ocean gelardeerd met mooie stukjes natuur. Rond 12 uur zijn we wezen lunchen in Pacifica met uitzicht op de branding.

Helaas kwamen we een eind verderop in een lange file in niemandsland en verderop nogmaals vanwege een ongeluk waar we niets van hebben meegekregen. Daarna ging highway 1 helaas over in een echte vierbaans snelweg via welke we in een half uurtje aankwamen in Monterey. Neverlost stuurde ons daar nog een keer goed fout maar via right-right-right-left-left kwamen we toch bij het fraaie hotel Abrego aan.

Na het inchecken en de fraaie kamer bekenen te hebben zijn we eerst wat gaan drinken in de lobby-bar, erg lucratief voor het hotel met flesjes bier van 6 dollar maar lekker waren ze wel :)

Uiteindelijk zijn we naar de Fisherman's Wharf gelopen, ja die hebben ze niet alleen in San Francisco, alwaar we zijn wezen eten bij een naar later bleek matig visrestaurant Abalonetti, hoe kan het ook anders aan de kust, alleen geen vis genomen maar steak en salad. Alleen jammer dat de steak in de magnetron was ontdooid...

En zo zijn we weer een dag verder, wat gaat de tijd snel! Morgen gaan we via Carmel naar Pismo Beach, maar daar horen jullie morgen meer van.

• 27 Mei 2015 - 09:33

Riekje:

leuk om de reis met jullie mee te maken, alleen ik ( misschien iedereen) kan deze foto`s niet zien. Veel plezier met de auto rit, doe voorzichtig!! Groetjes Riekje

• 27 Mei 2015 - 10:17

Wies:

Hoi Jammer dat we de foto,s niet kunnen bekijken. verder leuk om te lezen en erg spannend.

• 27 Mei 2015 - 20:24

Renske.:

Hoi Gemma en Richard.

Elke dag ben ik weer benieuwd of jullie een reisverslag hebben geplaatst.
    Zo kunnen wij heerlijk mee genieten.

Groetjes uit een zonnig Zeewolde.

• 08 Juni 2015 - 16:23

Ellis:

Leuk geschreven!
    En ik zie blauwe lucht! !!