Pismo Beach - 27 Mei 2015 - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Pismo Beach - 27 Mei 2015 - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Pismo Beach - 27 Mei 2015

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Gemma

27 Mei 2015 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Hallo allemaal, uit jullie reacties bleek dat er iets mis is gegaan met de foto's die ik geplaatst heb bij de eerdere berichten. Geen idee wat precies de oorzaak is maar ik heb de boel nu hersteld door meervoudig te uploaden en de mislukte en duplicaat exemplaren weer te deleten, een hoop gepruts wat de nodige tijd in beslag neemt. Enfin het is even niet anders...

Vandaag zijn we na een very good night sleep (wat een geweldig bed!!!) en een uitstekend ontbijt (cooked to order, two eggs sunny side up with bacon on toast, heerlijk!) verder zuidwaarst getrokken naar Pismo Beach, maar niet zonder eerst Carmel by the Sea bezocht te hebben. Na een bezoekje aan het strand zijn we stapvoets The Scenic Road afgereden, een slingerweggetje door een woonwijk langs de kust met de meest fantastiche huizen voor de meerbedeelden onder ons denk ik, niet te geloven wat je daar ziet aan onderkomentjes...

Maar omdat we een vandaag via een kronkelweg door de bergen langs de kust zouden gaan (CA Highway 1 of ook wel Cabrillo Highway genoemd) zijn we na Carmel maar gelijk op pad gegaan. Nou die tijd hebben we hard nodig gehad, uiteindelijk kwamen we tegen 18:00 aan bij ons volgende hotel (Oxford Suites, een twee kamer suite zowaar...) ondanks dat het maar 200km was vandaag. Bij elke volgende bocht van de route was het uitzicht weer meer spectaculair en het aantal stops is ook lang niet meer op de vingers van zelfs twee handen te tellen...

Maar ik kan gerust stellen dat de route van vandaag de meest indrukwekkende tot nu toe was. Met alle bochten, bergen en dalen ben ik nu ook de wagen wel gewend geraakt. Het is moeilijk te omschrijven wat we allemaal hebben gezien, de meest fantastische uitzichten over de diverse rotsige kustlijnen, compleet met rollende en bruisende branding van meters hoge golven met slapende of zelfs vechtende zeehonden en dito leeuwen op de koop toe.

En dan de route zelf door het bosrijke Big Sur gebied, in een woord fantastisch. Hier hebben we rond 13:00 in de buitenlucht onder een lekker zonnetje van een prima lunch genoten bij het Big Sur RiverInn Restaurant, echt een aanrader als tussenstop. Dit zou trouwens ook een prima plaats zijn voor een overnachting, dagje minder SFO en een extra dag Big Sur en omgeving is zeker geen slecht idee...

De lunch was trouwens zo overdadig dat we de helft hebben meegenomen in een doggy-box. Eenmaal aangekomen in ons hotel zijn we eest wat wezen drinken, na zo'n rit gaat een biertje er wel in. De 1e exemplaren waren complimentary wat de volgende weer goedkoop maakte (9 USD per stuk...). En Gemma kreeg nog een setje waardebonnen van andere gasten die ze niet nodig hadden dus het werd een goedkoop avondje, zeker met de complimentary soup of the day en de bewaarde sandwiches als avondeten.

Het was echt een topdag vandaag, ben benieuwd wat morgen brengen gaat. We gaan dan een kijkje bij de locale pier nemen en vervolgens op pad wederom langs de kust naar Santa Barbara.

Wordt vervolgd...

• 28 Mei 2015 - 16:16

Roeland:

Mooi kustlijn foto's. alleen wie is toch die vrouw die telkens op de foto's staat?

• 28 Mei 2015 - 16:31

Wies:

Hoi. Prachtige foto's. Ook het eten ziet er goed uit.

• 28 Mei 2015 - 21:01

Henri :

de foto,s zien er geweldig mooi uit ,geniet er van

gr henri

• 28 Mei 2015 - 21:45

Ineke:

Het enthousiasme spat eraf! Het is duidelijk dat jij net zo geniet als Gemma. Schitterende foto' s en ik ben blij dat we een beetje mee mogen genieten!

• 29 Mei 2015 - 06:39

Renske:

Elke keer weer genieten van jullie reisverslag.

• 08 Juni 2015 - 16:27

Ellis:

Wat leuk! !! Mooie foto's!!