Sedona - Jeep Tour - 2 Juni 2015 - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Sedona - Jeep Tour - 2 Juni 2015 - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Sedona - Jeep Tour - 2 Juni 2015

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Gemma

02 Juni 2015 | Verenigde Staten, Sedona

Tja waar zal ik beginnen? Vandaag zoveel indrukken opgedaan dat mijn hoofdje ervan over loopt...

Vandaag was het de dag van de Pink Jeep Tour, The Broken Arrow Tour om precies te zijn. Daarvoor moesten we ons al melden om 8:30, echter bleek dat we naar de rit van 10 uur waren verzet in plaats van 9. Geen probleem want dat gaf ons de mogelijkheid tot het scoren van jawel een bakske *bucks :)

Rond 9:30 waren we weer in de buurt van de opstapplaats waar we 10 minuten voor tijd welkom werden gehouden door een ervaren wilderness hostess die ons de dos and don'ts duidelijk maakte. Bijvoorbeeld geen koffie mee de Jeep in, het mocht wel maar als zij het was zou ze het niet riskeren. Dit gaf al een beetje de teneur aan van de rit.

Vervolgens kwamen de diverse chauffeurs langs, allemaal doorgewinterde stoere kerels, om ons op te halen en wanneer je naam werd afgeroepen wist je bij wie je zat. In ons geval kwam er een pittig klein vrouwtje met staartjes aanlopen luisterend naar de naam Polly. Vroeg ze of we absoluut zeker wisten dat wij deze 2 uur durende eventfull woblywobly rit vol excitement wel wilden gaan doen, met een smile en een knipoog...

Kwa rit zelf is dit een absolute aanrader, niet alleen is het genieten van de natuur en de vele emotioneel-fraaie vergezichten maar ook van wat zo'n 4 wiel aangedreven jeep allemaal kan, je houdt het niet voor mogelijk. We werden fysiek ook behoorlijk op de proef gesteld en met lossen handjes achterin zitten was er echt niet bij want je schudde anders zowat de jeep uit. Vooral voor diegene die helemaal achterin zat was het goed vasthouden, toch? Shaken but not stired en ook never a dull moment in Sedona aldus Gemma.

Kortom de dag kon niet meer stuk en na terugkomst hebben we het er nog wel een poosje over gehad zoveel indrukken hadden we opgedaan.

In de middag hebben we ons vermaakt bij Tlaquepaque, een soort van art winkeltjes in mexicaanse stijl, Gemma heeft er een paar mooie armbanden gehad. Helaas toen we daar na wat gedronken te hebben nog geld wilden pinnen in de locale ATM bleek mijn bankpas niet meer aanwezig in mijn portemonnee. Terug in onze kamer alles doorzocht maar geen pas. Uiteindelijk ING maar gebeld en de pas laten blokkeren, het is niet anders. Nog wel even de rekening gechecked maar gelukkig geen vreemde afgeschreven bedragen waarneembaar.

Gemma heeft nog een paar uurtjes aan zwembad gehangen en ik heb na de zoektocht maar een uurtje rust genomen, ook lekker op zijn tijd en we waren ook een uur te vroeg opgestaan vanmorgen. Daarna zijn we belegde broodjes wezen halen bij Subway, ook niet verkeerd en straks neem ik nog een paar happen want het was zoals gewoonlijk in de US te veel om op te eten.

Morgen gaat onze reis verder via Flagstaff naar Grand Canyon Village, kennelijk krijgen we ook een flink aantal haarspeldbochten op de route 89A met zo'n 1000m hoogteverschil. En uiteraard komen we steeds dichten bij de Grand Canyon...

Wordt vervolgd

• 03 Juni 2015 - 07:11

Renske:

Tja, en hier zit ik dan in de bus jullie reisverslag te lezen, wel een rustig ritje :-)
    Mooie foto's elke keer en genieten voor iedereen die met jullie meeleeft!

• 03 Juni 2015 - 09:31

Henri:

mooie foto van Gemma op de rotsen , ik kan me voorstellen dat je tranen in je ogen krijgt als je al dat mooi,s ziet geweldig mooi.

geniet er van Gr Henri

• 03 Juni 2015 - 10:20

Wies:

Hoi samen.

Het wordt steeds mooier en spannend. Grappige foto van Gemma.
    Het ziet er fantastisch uit. Groejes

• 03 Juni 2015 - 12:54

Marlies:

Hallo vriendjes, ik heb jullie verslag tot en met nu gelezen, wat een fantastische reis! Jullie zullen wel volop genieten. En jullie zijn pas halverwege! Er zit dus nog veel moois aan te komen. Veel plezier vast!

• 03 Juni 2015 - 19:53

Nichie:

Lieve Schultinkjes, wat een super vakantie. Teveel om te zien lijkt het wel. Kunnen die koppies dit wel aan?? Prachtige foto's, mooie verslagen, wat wil een mens nog meer. Ik wens jullie heel veel plezier de aankomende tijd en GENIET!! ik houd jullie in de gaten.....liefs, Marielle

• 08 Juni 2015 - 22:33

Ellis:

Geweldig dit! Haha. ..top rit!
    Mooie foto's