Grand Canyon Village - 3 Juni 2015 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Grand Canyon Village - 3 Juni 2015 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Grand Canyon Village - 3 Juni 2015

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Gemma

03 Juni 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Nou het was er weer zo een trip vandaag maar deze keer met het meest indrukwekkende hoogtepunt aan het einde: de Grand Canyon!

Het begon met het standaard doehetzelf ontbijt in het hotel in Sedona. Gemma heeft zelfs haar eigen pancake gemaakt, push button here and wait :), geloof niet dat ze hem erg lekker vond trouwens. Ik heb het maar bij fruit-sap-koffie gehouden.

Daarna zijn we gaan inpakken en de wagen gaan laden. Is een beetje moeilijk uit te leggen maar wij zaten niet gelijkvloers met de wagen kwa appartement. Bij aankomst had ik de wagen tijdelijk op een helling neergezet op dezelfde hoogte als het appartement. Echter heeft deze wagen geen mechanisch handrem, de bediening ervan is elektrisch en ik vertrouwde het niets om achter het stuur vandaan te gaan om te lossen. Hij zal maar eens gaan rollen. En dan helpt het niet als er iemand roept dat die beweegt, pfff... Aldus deze keer maar met de koffers en de hele mikmak de helling naar de parkeerplaats opgelopen, wel zo veilig :)

Na het uitchecken zijn we nog even wezen pinnen bij de Chase bank om de hoek en daarna zijn we naar Grand Canyon Village op pad gegaan. De 2-baans weg richting Flagstaf voerde ons zigzaggend via tal van canyons, allemaal in de karakteristieke rode kleur, steeds hoger waarbij uiteindelijk zelfs een deel met 10-tallen haarspeldbochten. Eenmaal daarboven aangekomen zijn we gestopt bij een Vista (uitzicht) punt waar we o.a. te woord werden gestaan door een geemigreerde luxemburgse dame die hier na haar pensioen bij haar dochter is komen wonen. Erg leuk gesprek was dat met tal van bezienswaardigheidstips.

De weg weer vervolgd door een bosrijk gebied tot aan Flagstaf waar we ook hebben gelunchd bij een donut hut met goede koffie trouwens. Vanuit Flagstaf was het de bedoeling om via een snelweg naar het westen te gaan en dan noordwaarts naar onze eindbestemming, echter miste ik kompleet de snelwegoprit, althans ik heb hem niet gezien...

Aldus zijn we om de noordzijde van Flagstaf heen gereden en vonden daar aansluiting op een andere 2-baansweg in de zelfde richting, een soort van binnendoorweg. Dit bleek het beste foutje van de dag, wat een mooie weg was dit, eveneens door de bossen maar het ging steeds hoger en we kwamen zelfs bergen tegen waar de toppen nog met sneeuw bedekt waren, meen de SanFrancisco Mountain, erg mooi kwa natuur en landschap dus.

Uiteindelijk monde deze weg uit op de geplande noordwaartse highway die ons naar de eindbestemming leidde waar we rond 15:00 aankwamen. Het hotel is een complex met meerdere panden en verdiepingen, we hadden wat moeite om de receptie te vinden omdat die geheel voorbij alle gebouwen lag...

Nadat we de koffers op de kamer hadden gedropt en wat kaartjes bekeken te hebben die we bij de receptie kregen zijn we naar wat wij dachtten een uitkijktoren met zicht op de Canyon gaan rijden. Echter na een paar mijl kwamen we bij een toegangsgebouw van het Grand Canyon National Park waar we 30 USD hebben achtergelaten, de toegang geldt echter 7 dagen en ook voor alle andere national parks dus hopenlijk ook voor Yosimity Park volgende week.

Aldus na de toegang rustig verder gereden door de bossen en uitkijken naar de toren die er zou zijn. Nou dat werd toch iets anders, de weg maakte een ruime bocht linksom en toen ik rechts tussen de bomen door keer zag ik ineens de Canyon! GROOOOOT!!! Veel groter dan ik had verwacht! Bij de geplande parkeerplaats de wagen gedumpt en te voet enkele 10-tallen meters gelopen naar de rand van de Canyon, niks niet uitkijktoren dus...

En toen werd het stil, heeeeel stil... Brok in de keel en een aantal pink momentjes voor Gemma. Dit is niet te beschrijven, zo ver je kunt kijken is er alleen maar Canyon, diep, wijds, ruw, tal van kleuren enzovoorts. Iedereen kent dit van de TV en zo maar er echt naast staan is totaal niet vergelijkbaar. Kan maar een ding aanraden, zelf gaan kijken!

Ik laat hier maar even bij, wat boeit het nog om te vertellen waar en wat we hebben gegeten en zo en dat het buiten nu nog maar 8gr is (we zitten op 2000m hoogte). Morgen vroeg op voor de Helicopter vlucht en waarschijnlijk gaan we nog een Jeep Tour doen maar dat lezen jullie morgen.

Groeten uit Grand Canyon Village!

• 04 Juni 2015 - 08:28

Renske:

WAUW, dat is prachtig. Fantastisch en mooie foto's. En die tranen mogen hoor Gemma. Veel plezier morgen.

• 04 Juni 2015 - 09:30

Riekje:

Wat mooi!!! Stil genieten!

• 04 Juni 2015 - 09:33

Henri:

Hoi Gemma en Richard

ziet er erg mooi uit kan me voorstellen dat je als je daar staat er stil van wordt mooie foto,s geniet van de vlucht , erg veel plezier , en geniet er van

groet Henri

• 04 Juni 2015 - 16:00

Ineke:

Het is wel duidelijk dat de canyon enorm veel indruk maakt!!!! Zou zeker zelf wel willen kijken! En dan moet de helicoptervlucht nog komen. Denk dat dit wel het hoogtepunt van de reis wordt.

• 04 Juni 2015 - 18:32

Harry Schulting:

Hallo Gemma en Richard (en andere bekenden)

Ik ben weer helemaal bij met het lezen van de verslagen.
    Koffie, Koud bier, Zwemmen, Neverlost ( wie verzint dat) en prachtige uitzichten.
    Het is dus genieten met een grote G.

En dan ook nog je pinpas kwijtgeraakt.
    Die vind je vast over een week weer terug.
    Bij mij zat die in de ligbank en kwam die na jaren tevoorschijn toen ik de bank naar beneden verplaatste....

Verder mis je niets. In juni de verwarming aanzetten en truien aantrekken is erg vreemd.
    Maar vandaag en morgen komt dan zomers weer. Eerst zien en voelen en dan geloven.
    Ik ben benieuwd naar de heli-verhalen en hoop dat je Winnetou nog tegenkomt ;-)
    Groeten en veel plezier!

Harry