Monticello 22 Mei - Dead Horse Point State Park - Reisverslag uit Monticello, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Monticello 22 Mei - Dead Horse Point State Park - Reisverslag uit Monticello, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Monticello 22 Mei - Dead Horse Point State Park

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Gemma

22 Mei 2017 | Verenigde Staten, Monticello

Helaas ook aan het verblijf in dit mooie hotel is een einde gekomen want we moeten weer verder, deze keer naar Monticello (UT), de kaart is overigens verkeerd want ik kan deze plaats niet selecteren, wel 10 andere Monticello's maar niet die ene in Utah. Maar voor de (kleine) trip naar Monticello zijn we eerst naar het naburige Dead Horse Point State Park gereden wat vlak bij Moab ligt.

Na het ontbijt en uitchecken hebben we eerst een bakkie starTbucks gehaald bij de locale supermarkt en een eindje verderop bij de 7-Eleven een broodje voor onderweg. We hebben daar ook gelijk getankt bij een onbemande pomp, deze keer gewoon op de creditkaart, niets geen postcode nodige etc, het is elke keer anders dat tanken.

Als laatste zijn we naar de State Liquor Store geweest om een borrel te halen of eigenlijk een Gin. In Utah kan je nergens alcohol krijgen anders dan bier of je moet naar een door de staat gereguleerde slijterij. Shop ging om 11 uur open en we waren iets eerder, samen met nog 20 man of zo ;) Ook een Schots stel die voor een fles wijn kwamen, niet verkrijgbaar bij de supermarkt zeiden ze. Kwam trouwens nog bekend bier tegen daar waarvan ik er ook maar 6 mee heb genomen.

En dus gingen we gepakt en gezakt op weg naar het dooie-paard-punt, we namen eerst een afslag te vroeg, of althans onze Bep zei dat we hier af moesten, bleek een shortcut te zijn maar dan voor 4 wheel drives, toch maar niet gedaan dus. Maar dan moet je dus een 4-baans snelweg oversteken en naar links afdraaien, wagens rijden daar toch ook 120kmph dus redelijk lang gewacht tot het veilig was...

Enfin, uiteindelijk op de juiste Scenic Road aangekomen reden we door een Valley waarvan de weg steeds meer de hoogte in ging. Na diverse haarspeldbochten bereikten we wederom een schitterende omgeving waar we bij de diverse view points zijn gestopt om van het uitzicht te genieten. Erg mooi allemaal maar niets vergeleken met het eindpunt...

Na het betalen van de toegang kwamen we al snel bij het Visitor Center van dit park. Erg luxe ingericht met zelfs een deel museum. Naast het gebouw stond zowaar een keet waar je koffie kon halen, nee geen drip maar de echte Italiaanse. Uiteraard konden wij deze verleiding niet verstaan...

Na hier wat mooie foto's gemaakt te hebben zijn we verder naar boven gewandeld om onze eindbestemming te aanschouwen. En tja daar wordt je dan weer een beetje stil van. Een schitterend uitzicht op de Colorado Rivier die in het dal beneden een bocht maakt. Het verloop van de rivier is tot in de verte te volgen. Hier hebben we toch best wel een tijdje rondgehangen en maar staren in dat grootse gat daar beneden, machtig gewoon!

Rond een uur of 4PM zijn we weer naar de wagen teruggegaan en zijn we de trip naar Monticello begonnen. Na een rijdend overleg kwamen we tot de conclusie dat we nu beter in Moab wat water konden scoren want onze 24 flessen waren bijna op. Dus geparkeerd bij ons Hotel, niet zo slim want de 7-Eleven was zeker 500 meter verderop. Da's geen afstand natuurlijk tenzij je met 8kg water op je schouder deze afstand moet overbruggen, enfin ik weet nu hoe het voelt om waterdrager te zijn ;)

De weg naar Monticello was in het begin nog wel interessant door het veranderende landschap maar was zeker geen Scenic Route. Nabij Monticello kwamen we in een meer bosrijk gebied en uiteindelijk bij ons Hotel, nou ja meer slaapplaats, echt zo'n travel geval met het minimum van wat je nodig hebt. Zelfs de lampenkappen zijn met plastic overtrokken! Wat een verschil met de vorige twee nachten, blij dat we hier maar één nachtje slapen...

Na een heerlijk koud GROLSCH biertje... op de kamer... zijn we maar gaan eten. Dat werd het R&F-Restaurant, een soort van erg luxe kantine stijl onderkomen met een serveerster die al luid lachend jan en alleman aan het bedienen was terwijl er makkelijk 2 collega's bij hadden gekund. Maar het eten was niet slecht hoewel ik een hekel begin te krijgen aan magnetron ontdooid vlees...

Denk dat we daar morgen ook gaan ontbijten ;)

Wordt morgen weer vervolgd...

• 23 Mei 2017 - 15:57

Ineke:

Zoals steeds weer mooie foto's met grandioze vergezichten! Ben blij dat ik niet met dat water hoefde te zeulen. En die lampekap.... is wel heel goedkoop!

• 25 Mei 2017 - 16:42

Renske:

Wauw Gemma, knap van jou hoor om al die wandelingen met hoogtes te ondernemen. Zo stoer!