Woodstock NY & Stockbridge MA - Reisverslag uit Stockbridge, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Woodstock NY & Stockbridge MA - Reisverslag uit Stockbridge, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Woodstock NY & Stockbridge MA

Door: Richard en Gemma

Blijf op de hoogte en volg Gemma

15 Juli 2012 | Verenigde Staten, Stockbridge

Hallo lieve mensen! Dank voor jullie reacties, ook heel leuk voor ons om die te bekijken de volgende dag :)

Vandaag hadden we eigenlijk een tussen-route op onze terugreis naar Cape Cod waar we morgen naar toe gaan. Een aantal weken geleden kreeg ik in de gaten dat Bethel NY (waar 43 jaar geleden het Woodstock concert plaats vond) redelijk dicht bij deze route lag. Met wat passen en meten heb ik de route aangepast en hebben we in totaal dus zo'n 500km gereden vandaag...

Dus vanmorgen op tijd opgestaan, althans de meesten van ons..., ontbeten en rond 10 uur zijn we vertrokken naar de locale benzinepomp. Heb nu 3 maal getankt en elke pomp is anders :( .

Na een paar uur rijden zijn we gestopt voor een lekker bakkie koffie, hoewel vanilla-capuchino is toch niet helemaal het je-van-het volgens Gemma :) Na diverse toiletbewegingen zijn we weer op pad gegaan...

Vandaag was ook de eerste regendag die we hebben gehad, tot nu toe alleen maar zon, zon en nog eens zon maar vandaag was die ver te zoeken. Lastig met het rijden maar uiteindijk went het wel.

Rond 14.00 waren we (pas) bij Bethel, niet alleen door de regen maar ook doordat het laatste gedeelte over provinciale wegen ging.

Daargekomen bleek dat er vandaag een concert was van een band met 2 ex deelnemers aan Woodstock. Aldus vulde de parkeerplaatsen zich met allerlei groovie figuren, flowerpower tenue enzo en toen we later wegreden rook het zwaar naar een amsterdamse koffieshop :)

Het terrein is nu niet meer vergelijkbaar met hoe het vroeger was, nu is het volledig gecultiveerd, vinden er regelmatig concerten plaats en is daar een leuk museum over de geschiedenis van Woodstock. Erg leerzaam maar wel behoorlijk commercieel. Ik (Richard) ben denk ik de enige die geen aandenken heeft meegenomen, duh... Maar zondermeer de moeite waard van een blokje om, had het niet willen missen :)

Na Bethel op weg naar Stockbridge MA, zou 3,5 uur moeten duren maar door de files in de omgeving van Woodstock (door het concert) en de regen duuurde het toch tot 19.30 voor we in ons puike optrekje konden inchecken.

Dit optrekje dateert van 1773 en zo ziet het er nu mog uit. De meiden zijn er dol op, ik voel me echter net in een museum :)

Enfin, het was een lange maar leuke dag, kga nog ff aan de borrel en dan morgen weer op tijd op want Cape Cod here we come! Hopenlijk kunnen we Dinsdag nog een tochtje maken naar de Walvissen (boeken lukte vanavond niet).

Fijne dag verder en tot morgen!

• 16 Juli 2012 - 08:08

John:

hey!! ziet er wel bekent uit al die regendruppels!! maar toch wel even jammer dat het wat minder is en ook jou capuchino bied ook al geen troost terwijl ik nu een lekker bakkie van douwe zit te genieten denken we wel vaak aan jullie en voor het gemak en wel leuk hangt er hier een klok aan de muur met de USA tijd en een andere met de NL tijd het is nu bij jullie 4 uur in de nacht en ik zit hier een berichtje te type terwijl jullie nog lekker lig te pitten
    wel leuke foto's en die van marcella is echt zo uit de flowerpower gelopen en Richard achter het buro is net uit een engelse serie met dat bloementjes behang.
    mischien dat het lukt om nog naar de walvissen te gaan zal dan ook wel mooie foto's worden en hoop op mooi weer voor jullie
    geniet nog maar even van alles groeten John

• 16 Juli 2012 - 11:41

Gail En Laine:

Veel plezier in Cape Cod,ben er geweest toen ik 12 was(heel mooi).Hoop dat julle een lekkere cappuccino kunnen vinden.Heel Mooie hippie foto van Marcella.Veel plezier nog