Barnstable Harbor - Whale Watching! - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Barnstable Harbor - Whale Watching! - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Barnstable Harbor - Whale Watching!

Door: Richard en Gemma

Blijf op de hoogte en volg Gemma

17 Juli 2012 | Verenigde Staten, Hyannis

Zoals gezegd hebben we gelukkig nog vouchers kunnen regelen voor de Whale Spotting vaartocht. Het zal niet meevallen om deze ervaring in tekst weer te geven, ik kan alleen maar aanraden om dit een keer zelf te doen als je in de gelegenheid bent...

Vanmorgen dus bijtijds opgestaan voor het ontbijt omdat we die vouchers nog moesten regelen, dat wil zeggen Gemma en ik waren vroeg op, Marcella hebben we nog wakker kunnen maken en die kwam dus een kwartier later en Rick hebben we niet meer gezien tot 15 minuten voor vertrektijd...

Het ontbijt viel behoorlijk tegen, net als het internet hier :( Brood was droog, Scrambled Eggs waren op, Jus was van het type aangemaakt, enfin je kent het wel, prut met peren dus :(

Tijdens het ontbijt ben ik even bij de receptie geweest voor de vouchers, ze zouden voor ons bellen ivm de tijd en beschikbaarheid, en na het ontbijt kregen we de verlossende mededeling dat we 4 vouchers hadden voor de middagtocht om 14.00 uur. YES!

Omdat we toch tijd overhadden en Gemma nog postzegels nodig had voor nog een paar kaarten zijn we langs Main Street gaan wandelen, eerst naar De Post Office waar je de warmte binnen (buiten 32 graden) gewoon kon proeven, dat die mensen daarin kunnen werken!

Daarna zijn we naar een klein Frans-achtig bakkertje geweest voor lekkere koffie. Die was ook lekker totdat we er de verkeerde (nep) suiker in deden. Maar morgen gaan we daar ontbijten, lekkere verse croissants en verse Cappuccino en Americano met de juiste suiker deze keer...

Terug in het hotel is Gemma naar het zwembad gegaan en ben ik met het internet wezen stoeien op zoek naar meer informatie over onze Whale tocht.

Om 11.45 nog even de kids ge-checked, zouden ze al klaar staan? Nou niet helemaal... Rick lag nog in bed... Om 12.00 uur zouden we gaan, 45 minuten van te voren moesten we er zijn en wat extra speling voor parkeerruimte zoeken en mogelijke files hadden we echt wel nodig. Enfin rond 12.15 zaten we in de wagen :)

Op de Never Lost naar de haven gereden aan de zuid zijde van Cape Cod, daar aangekomen na wat zoekwerk de wagen voor 15 USD geparkeerd, niets is voor niets hier in de VS, en zijn we na het inwisselen van de vouchers voor tickets nog even snel wat gaan eten, hotdogs en broodjes vissalade met coke en water.

Na nog een toiletgang zijn we in de rij gaan staan, toch snel zo'n 200 man á 45 USD en dat 2 maal per dag is toch wel een lucratieve business. Maar na het boarden bleek waarom deze kostprijs, alles was haarstrak geregeld en de boot was er van het type bloedsnel met jet-propulsion, 5 krachtige stralen achter de boeg die behoorlijk wat power kunnen leveren.

Na ruim een uur varen kwamen we in de buurt van Stellwagon Bank, een bank dus waar de diepte slechts zo'n 80 feet was en al snel ontdekten we diverse spuiters en tail flips van die grote beesten. Nogmaals, je moet het zelf zien en meemaken, ik heb wat video's met de flip gemaakt en Gemma en Marcella hebben foto's gemaakt. Later maar eens bij ons thuis komen kijken denk ik als ik de boel achter elkaar heb gemonteerd. Maar in een woord geweldig!

We zijn een tijdje in dezelfde omgeving blijven varen, bij elke spotting stuurde de captain de boot opnieuw in de buurt van de whales en we hebben tal van spottings meegemaakt. Daarna zijn we van deze plek vertrokken, zodat ook ander boter terplekke konden kijken, jawel alles is hier snaarstrak geregeld :)

Tussendoor een paar maal wat te drinken wezen halen. We hadden wel water bij maar dat was snel op, ruim 30 graden op zee en de strakke wind maakt dat je snel uitdroogt. Dus VEEL drinken, liefst water zei men maar wij deden het met Coke en Heineken. Can I see your ID, vroegen ze aan Rick omdat ik 2 bier bestelde voor Marcella en ondergetekende, no he's the coke-guy :)

Verder op de bank kwamen we een andere kleinere soort tegen en wij hadden het geluk deze beesten te zien terwijk ze vertikaal uit het water omhoog kwamen en flips uitvoerden. Was wel een beetje op afstand maar ik heb er paar mooie shots van kunnen maken. Deze activiteit komt kennelijk niet al te vaak voor, zelfs de speaker raakte over-enthousiast, kennelijk iets wat maar 1 op de 200 vaarten voorkomt of zo en wij waren erbij :) ... (of dat echt zo is???)

En zo werd het snel 17.00 uur voor we er erg in hadden en keerde de boot terug naar haven. Nou dat ging niet echt langzaam of zo, vol gas terug en ik moest echt mijn bril af doen wanneer ik aan de reling ging staan bij Gemma, die daar overigens niet weg was te slaan, want anders zou die in de oceaan verdwijnen zoals Rick merkte wiens zonnebril inderdaad van zijn hoofd waaide...

En al die tijd stond Gemma met een gelukzalige glimlach op haar gezicht en hoofd in de wind aan de railing op het bovendek. Ik denk dat ze deze herinnering nog wel eens terug gaat halen uit haar rugzakje...

Terug in de haven, tja wat kan ik nog meer vertellen na zo'n avontuur. Beetje stil de wagen in terug naar het hotel. Kids aan de electronica en wij aan het koude bier, WAT een DAG!

Op deze laatste avond voor ons in de VS zijn we heerlijk bij een Italiaan uit eten geweest, uit de wind maar wel buiten (de wind was sterk opgestoken). Man wat een vakantie! Het was zeker nog zo'n 25 graden tot laat in de avond (nu nog).

Lieve mensen, dit was de laatse bijdrage vanuit de VS. Ik heb ons allen met de nodige kunst en vliegwerk via ons fantastische internet al ingechecked, helaas niet zo'n goede seats als de heenreis waar we helemaal voorin het vliegtuig zaten maar hoe dan ook we komen er aan! Morgen op 17.30 gaan we vliegen vanaf Logan Airport in Boston. En als het goed is zijn we rond 09.00 weer in Nederland. Bedankt voor het lezen en volgen en we gaan vast nog veel praten over deze fantastische trip.

Houdoe!

p.s.
Foto's nu ge-upload, video's gaat niet meer want mag ermaar max 4 uploaded per reis. Die houden jullie dus nog tegoed

• 17 Juli 2012 - 19:32

John:

hey!! leuk voor jullie dat jullie nog kaartjes konden krijgen.
    ik heb vandaag je kaartje gekregen Gemma en lieve woorden en kan ook alleen maar zeggen dat ik ook van jou hou

Groeten en veel liefs en veel plezier bij de walvissen in Whales John

• 18 Juli 2012 - 08:47

John:

hey! klinkt allemaal wel erg geweldig zo'n avontuur ben wel erg benieuwd naar de foto's maar dat komt allemaal nog wel we hebben er wel even van mee kunnen genieten van jullie vakantie laat van al die foto's maar een mooi USA boek van maken is dan een geweldige aanwinst om nog eens op terug te kijken en door te bladeren, ik wens jullie nog en goede vlucht terug naar nederland
    groetjes vanuit Den Dolder John

• 18 Juli 2012 - 09:39

Gail En Laine:

Hee jammer dat de trip bijna voorbij is!Gemma gaat vast en zeker een mooi foto boek maken en kunnen jullie heel lang van deze geweldige vakantie na genieten.Goede reis terug!

Groeten uit nederland

• 18 Juli 2012 - 15:39

Henri En Ineke:

mooie foto,s gaaf als je die grote spuiters ziet .Richard met een klein sikje welkom bij de familie , het staat je goed . en wat een snelheid gaat die boot terug . wordt je niet zeeziek.
    Gr Henri en Ineke

• 18 Juli 2012 - 18:59

Vera:

mooie foto''s het was dus echt een super vakantie. zie je als je thuis bent veilige vlucht naar huis. groetjes van ons allemaal.veertje

• 18 Juli 2012 - 20:49

Renske Betten.:

Supergaaf hoor,veilige terugreis en tot gauw!