Lake Placid NY - Reisverslag uit Lake Placid, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Lake Placid NY - Reisverslag uit Lake Placid, Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Lake Placid NY

Door: Richard en Gemma

Blijf op de hoogte en volg Gemma

11 Juli 2012 | Verenigde Staten, Lake Placid

Goedemorgen Renske, lekker gelapen? Een fijne dag verder (ook aan alle andere followers :) )

NEWS UPDATE!!!
De telefoon van Richard is nu echt kaduuk, beste even om te mailen via r.schulting@chello.nl. Vraag dan even om het nummer van Marcella.

Nog even een dinner foto van gisteravond, Gemma en Rick hadden een hamburger en die zag er dus zo uit :)

Vanmorgen rond 9 uur ontbeten in het resort. De vermelding waard dat het eten best goed was deze keer, meestal is het veel te veel en veel te vet, maar nu viel dat reuze mee. Daarna na minstens 5 keer toilet van de dames zijn we dus onderweg gegaan

We hebben nog overwogen om bij het Von Trap gebeuren (Hotel en Restaurant) langs te gaan doch dat hebben we maar laten varen omdat het een eind om zou zijn en het eigenlijk niets toevoegd aan onze reis.

Vandaag een relatief korte rit te rijden naar Lake Placid NY, je weet wel waar in 1980 (en in 1932) de Olympische Winter Spelen waren en dat is nog goed te merken als je hier rond loopt.

Onderweg nog even voor een bakkie en zo gestopt bij een wegrestaurant annex benzine pomp annex winkel. Heel gezellig en verbazingwekkend goede koffie nog ook. Lekker van genoten uit de zon op de balustrade in achteruithangstoelen

Volgens Google en onze reisorganisator zouden wij met een Ferry over Lake Champlain naar de staat NY varen. Wij dus uitgezocht dat die alleen cash (geen card) accepteren (dus vanmorgen vroeg nog even langs de ATM voor verse dollars) doch de Neverlost stuurde ons geheel in tegenstelling met het routeplan over een kennelijk nieuwe brug wat zuidelijker dan de originele route.

Dit deel rondom het meer was wel zeer de moeite van aanschouwen waar, beetje als de kustweg van Nice naar Cannes in Zuid Frankrijk. Leuke optrekjes in elk geval hoewel je ook hier het verschil tussen arm en rijk goed kunt waarnemen...

Uiteindelijk dus aangekomen in Lake Placit bij ons overnachtingsadres Adirondack Inn, jawel by the lake waar Gemma wat later nog in is wezen zwemmen. Het is een typisch Best Western Hotel voorzien van alle basics en zowaar een pool waar ook de kids later op de avond gebruik van hebben gemaakt.

Tegenover ons hotel is een Olympisch complex waar ze buiten een haffel sneeuw hebben gedumpt. Uiteraard nodigde dat uit tot een waar sneeuwgevechtje, wel leuk bij 30 graden warmte

We zijn nog even door het dorp gelopen, al shoppend heeft Richard de verkeerde borrel meegenomen, bleek een zoete likeur van nederlandse makelij, goed voor de schoonmaakster denk ik dan...

Na de wandeling vlak bij ons hotel een biertje en wat Onion Rings en Fries gescored.

Later op de avond zijn we wezen eten bij de locale Italiaan, nee niet type US maar een echte die hier al 33 jaar zit, echt lekker gegeten hoewel de hoeveelheden weer tamelijk groot waren...

Morgen hebben we een tamelijk lange rit voor de boeg naar Niagra Falls (ja Mars, Niagara Watervallen) dus op tijd opstaan en om 7.30 eten want het zal zo'n 8 uur of meer in beslag gaan nemen.

Groeten uit de Verenigde Staten en bedankt voor jullie leuke reacties! Kijk elke dag of er nog nieuws is vanuit jullie kant :)

Tot morgen!

• 12 Juli 2012 - 04:28

Renske Betten.:

En ................heeft Marcella alweer een stijltang gescoord???????????????

• 12 Juli 2012 - 10:43

John:

hey allemaal!

Hoe gaat het met Rischard zijn oor? al wat beter hoop ik wel jammer dat je de verkeerde borrel heb gekocht maar om daar mee iets schoon te maken lijkt me wel goed spul denk maar eens aan een open haard! weer erg mooie foto's gemaakt ziet er geweldig uit ib gister avond zo rond 00.30 Richard geprobeert te bellen kreeg een voicemail die ik heb ingesproken maar leest hier dat zijn tel nu echt stuk is mischien dat ik vanavond het nummer van marcella probeer of die van gemma lijk me wel leuk jullie stem weer even te horen en dan vanuit de USA
    verder gaat alles goed hier en ook met de zomer tussen de buien door een en verdwaalde onweersbui ben wel erg benieuwd naar de foto's van de Niagra falls groeten en tot morgen dan maar weer John