Niagra Falls NY - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu Niagra Falls NY - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gemma Schulting - WaarBenJij.nu

Niagra Falls NY

Door: Richard en Gemma

Blijf op de hoogte en volg Gemma

12 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het begint een beetje routine te worden. Vandaag wat vroeger opgestaan omdat we een lange rit van zo'n 600 km voor de boeg hebben. Het ontbijt was goed maar niet al te uitgebreid. Gepakt en gezakt dus snel in de wagen en gaan met de kar!

Vertrek om 08.30 en de inschatting is aankomst 18.00 uur locale tijd, dat werd uiteindelijk 19.00 uur omdat we wat vertraging opliepen bij de grens naar Canada.

Na ons vertrek nog lang kunnen genieten van het gebied rondom Lake Placid, zelfs nog sneeuw te zien op de hoogste toppen, maar al snel werd het berglandschap een boslandschap afgewisseld met kleine dorpjes en uiteindelijk de gewone bewoonde wereld. Gemma heeft wat foto's onderweg genomen van o.a. de huizen die je tegenkomt.

Rond 11.00 de eeste pauze genomen bij een aangelegde parkeerplaats (zeldzaam hier) nabij een waterstroompje (zie foto). Rond 12.00 zijn we gestopt bij Watertown (waterval foto) voor wat belegde broodjes van Subway die we verderop langs de Interstate 81 op een parkeer en picknick plaats hebben genuttigd.

Rond 14.00 uur zijn we gaan tanken, wat een gehannes hier met de creditcard (maestro ging deze keer niet) vragen ze om ZIP code die vervolgens niet wordt geaccepteerd, ook de tip van 5 negens deed het niet en uiteindelijk na 2 keer op en neer lopen heb ik mijn creditkaart maar achtergelaten bij de kassa waarna ik kon voltanken.

Hoogtepunt van de autoreis was het telefoontje met John, toch vreemd om zijn stem te horen terwijl je op een blakende (+30 gr) parkeerplaats in de VS staat. Overigens de call gemaakt met mijn eigen mobile die het wonderbaarlijk weer is gaan doen vandaag. Ook in Canada werkt die gewoon...

uiteindlijk zijn we rond 18.00 aangekomen bij de grens met Canada waar het een drukte van belang was bij de Canadese grens, beetje italiaans tolpoort gedrag voor de bekende onder ons, niets als dringen en van vier rijen naar 1 rij moeten om door het poortje te kunnen komen. Het recht van de sterkste (grootste wagen) geldt hier, gelukkig is die van ons niet klein :) ...

Uiteindelijk rond 19.00 bij het hotel aangekomen. Hotel zelf is goed, zit zelfs een actieve (niet goedkope) bar in. De omgeving is echter een ramp, lijkt wel een stukje oud Luik, erg lelijk, beetje industrie-achtig doch in plaats van industrie zie je dan alle food chain outlets...

Uiteindelijk hebben we best goed in het hotel gegeten, morgen rond 9 uur eten is het plan en daarna gaan we naar de Niagra Falls lopen op ca 2 km afstand, heb alvast een foto vanaf de brug genomen bijgeplaatst.

Wordt morgen weer vervolgd...

• 13 Juli 2012 - 10:20

John:

hey! genieters!!

vond het wel even apart julie stem weer even te horen en dan op zo'n afstand is toch eigenlijk wel verbazend waar je normaal niet zo bij stil staat ik zie nu jat je wel een flinke auto heb wel erg ruim als ik op de foto marcella en rick zie zitten daar kan je wel een aantal km mee rijden op de foto zie ik gemma staan te bellen was dat naar mij toe? wel gaaf ik wil jullie morgen veel wandelplezier wensen naar de niagra falls en zo te zien hebben jullie daar weer mooi weer bij Grrrr hier niet zo kijk dus maar niet op buienradar.nl groeten aan allemaal en we typen morgen wel weer een berichtje John

• 13 Juli 2012 - 10:22

John:

in mijn berichtje staat jat maar moet zijn dat